Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-04-21

Hur man firar ett körkort

Med skogscykling så klart!
Ber om ursäkt för den lite skräpiga bildkvalitén, men jag har fuskat genom att filma träningen och sedan ta skärmdumpar när jag tittat på filmen. Körde utan handskar vilket givetvis inte är att rekommendera på tävling och oftast inte på träning. Men just på våren åker jag gärna en del pass i skogen utan handskar för att skaffa lite hårdhet till händerna. Ska händerna palla med krävande långlopp i sommar så måste de prinsessaktiga kundservicehänderna få lite hårdare hud så det är bara att fostra som gäller. Tekniken tyckte jag fungerade bra även om tajmingen behöver bättras en aning i vissa moment och cykeln gick ju som en dans. Ingen inkörningstid där inte, den gick dit jag ville direkt. En annan sak jag gärna gör på våren är att cykla vid Stångtjärn och gärna då det blåa spåret. Det blir en del stenar och rötter där och cyklar man mycket på stenar och rötter så blir man bra på just det också.
Passet i sig blev ett Hawaii-pass helt utan struktur. Jag ville köra skog och gjorde det, ibland tog jag i ganska mycket och när jag inte tog i ganska mycket så försökte jag ändå hålla god intensitet.

1 kommentar:

  1. Då vet jag vad jag skall kalla alla mina träningspass, Hawaii :)

    SvaraRadera