Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-01-04

Motionsmilen på Lugnet

Lasse ringde idag och undrade om jag ville åka lite skidor i kväll, och det hade jag faktiskt funderat på. Så det blev en dejt av det hela. När barnen somnat åkte vi upp till Lugnet för att åka motionsmilen där. Egentligen ville vi båda till Stångtjärn idag, men eftersom anläggningen under 2011 har snittat 1.167/5 i betyg hos Skidspår.se så valde vi säkra Lugnet istället. Stångtjärn skall dock spåras i natt, så imorgon är det nog något bättre igen. Efter fyra dagars vila var det inte svårt att nå den där känslan av att vara ansträngd. Höll i den under de första fem kilometerna till vi kom upp på toppen. Därefter något lugnare, till viss del beroende på att det nästan bara var utför därifrån... Vi åkte, precis som senast, i snöfall. Jag känner att överkroppen inte är lika stark som förra vintern vilket är lite smådrygt med två månader kvar till Vasaloppet. Men tekniken är okej och flåset likaså.

För er som vill jämföra tiden mot något så har Adam Steen en lista med tider som han och cyklister tagit runt milen: Adams Innelista
Man kan väl, utan att vara elak, säga att jag har en bit kvar innan jag platsar där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar