Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-01-13

Styrka vs. Vikt

För att prestera bra i mountainbike krävs ett bra effekt/vikt-förhållande. I landsvägstävlingar på flacka (svenska) banor så är vikten inte lika betydelsefull för prestationen och ett par extra wienerbröd behöver inte betyda något dåligt. Jag kör ju mest MTB men struntar i att hålla eller nå låg vikt nu. Viktigast för mig är att bli stark. Det borde vara viktigast för alla cyklister. Inte att räkna kalorier. Att nå höga Watt-siffror är inte lätt, att gå ner i vikt klarar ju vilken idiot som helst. Så se nu till att bli riktigt starka så får ni nog en trevlig sommar! Det ska då jag ha.

2 kommentarer:

  1. Skönt att höra, watt är ju min starka sida men jag tänkte ändå försöka tappa ett par kilon till i sommar.

    SvaraRadera
  2. Äh du vill ju bara att alla ska bli tjocka så du själv kan glänsa. Lågt.

    Föresten, när man har en egen blogg så är det viktigare att vara smal, watt och sånt kan man ljuga om.
    /J

    SvaraRadera