Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-01-08

Bilder från Trettondagsrundan 2011

Jag hade först tänkt ladda upp alla dagens bilder i bloggen, eller på valfri annan bildsida. Men efter att ha rensat så har jag fortfarande 171 foton kvar. Så jag lägger upp några favoriter istället. Skulle ni vilja ha fler så går det bra att mejla. Vi kom dit 20 över elva och starten för bredd, junior och elit/senior skulle ha varit 11:30 men var framflyttad till 12:00. Frugan och Ebbah var med till någon minut innan 12. Så de missade festen. Tävlingen bestod av tre varv för breddklassen och fyra varv för junior/elit/senior på en bana som tog ca: 30 minuter. Varvet gick i skogarna där mitt MTB-liv började, så jag hade viss fördel av hemmaplan.
Hojen tillhör breddklassvinnaren Krister Thorell

Denna tillhör tvåan i breddklassen; Fredrik Jonsson tävlandes för FMCK Falun

Familjen på plats

Johan Skoglund tävlandes för FMCK Falun

Totalsnabbast idag; Jonas Bengtsson tävlandes för arrangörsföreningen SMK Dala Falun

Pär Andersson representerade Fagersta Norberg

FMCK Faluns Daniel Eld bjöd publiken på skrämselhicka, men alla klarade sina tår, fötter och barn

Trea idag; Robert Berman, Västerås MK

Förste förlorare i elit/senior; Jonas Karlsson, Göta MS

Kim Holmqvist, SMK Dala Falun

Vinnare i juniorklassen och snabbaste varvtid alla klasser; Pontus Högberg, Skutskärs MS

Joakim Nordin, SMK Ockelbo

Tobias Lundblad, SMK Gävle

Snabbaste tjej; Jessica Jönsson, Göta MS

Junioren Alexander Brodin, AMF Årsunda

Patrik Sjörs, SMK Dala Falun

Min son och jag, ute i skogen

En före detta klasskamrat till mig; Christer Weiberth, tävlandes för SMK Dala Falun, körde in på en fjärdeplats i breddklassen

Fredrik Kvarnström, Folkare MK


Så där ja. Kul med bilder på lite annat än bara cyklar skidor och skog här i bloggen kanske? Några fler foton finns ju också i föregående inlägg.

1 kommentar:

  1. Gaaahhh, det där är ju så jädrans kul! Enduro och fulldubbat i riktigt snöföre är bland det roligaste man kan göra och dessutom blir man trött som faen... Du borde prova!

    SvaraRadera