Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-06-06

Nycyklad, premiär i kort-kort

Igår skrev jag ju ett blogginlägg med titeln Bilder och fakta från dagens första pass, tanken var då att jag skulle köra ett eget träningspass senare under dagen. Det passet sköts dock upp av olika Falukalasanledningar så till den milda grad att jag nyligen kommit hem från det där passet. Och nej, passet var inte över 15 timmar långt heller. Jag var ute i ungefär 2½ timme idag, snittpuls 138 och maxpuls 176. Prognoser och moln hotade med regn, men jag klarade mig torr med endast ett fåtal droppar på mig under hela turen. Eftersom det var 24 grader när jag rullade hemifrån blev det premiär i kort-kort för min del. Men i ryggfickorna hade jag kläder för att hantera en snöstorm. Nu fick de tack och lov ligga kvar där och turen blev riktigt fin.

Vägen mellan krondiket och Lilltorpet för er som kan Falun.

En glad skit som smiskar grusväg.

Det gäller att hålla igen lite emellanåt.

Jag bakade in lite natursköna traktorvägar mellan åkrar och ängar på dagens tur. Väldigt vackert, om än lite småskakigt underlag.

Här cyklade jag idag för första gången någonsin. Hade sett denna lilla skogsväg på karta igår och ville prova den. Den gick mellan två byar också och fyller ett fint tur-syfte.

Källslättenbacken. Tog mig 5:16 från korsningen i botten till krönet efter parkeringen på toppen, med hög intensitet. En riktigt mysig liten rackare. Det är backar likt denna som man kan hitta om man vågar sig bort från asfalten och in på grus och skogsvägarna. Landsvägscyklister borde skaffa en cross eller ett par kraftiga däck och prova på det här med grusvägar. 

Stålmyran med Kunterberget i bakgrunden. Mörka moln och ett solbelyst berg var lite för bra motiv för att jag skulle kunna åka förbi bara. 

5 kommentarer:

  1. Jag får sådan Falulängtan att det inte är klokt. Fast jag föredrar Källslättenbacken utför ;).

    //Kristin

    SvaraRadera
  2. "Åh thank god" var min först tanke, lättad! Tack för att du bytt header, den andra var faktiskt fruktansvärd;)

    SvaraRadera
  3. jäklar va igenväxt Krondiket ser ut, kan man fortfarande bada där? :p

    SvaraRadera
  4. Det är den norra delen, mot Lilltorpet till. Bakom mig hade jag vid fototillfället badplatsen, som fortfarande är öppen.

    SvaraRadera