Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-06-08

Elitlicens

Har idag äntligen fått tummen ur och skaffat elitlicens. Har dock inte anmält mig till någon tävling ännu och vet inte riktigt när jag gör tävlingspremiär. Gör det helt utan några elitambitioner. Licensen är inte något jag skaffar mig för en elitsatsning, utan för att åka i den klassen. Så nu har jag tre licenser hos SCF; elit, mek och team manager.
Sitter och kollar tävlingskalendern men har lite svårt att sätta några kryss. Vilka tävlingar bör jag ställa upp i, vilka är viktast för er?

12 kommentarer:

  1. Du måste komma till borås nästkommande helg,ymer på lördag och Bca på söndag!

    SvaraRadera
  2. Det tog ungefär lika lång tid för dig att inse att du är en cyklist och att du mår bästa av att träna regelbundet.
    Alltid kul att säga: "vad var det jag sade"
    Välkommen tillbaka! Kör det som är roligt! Lägg pengarna där!

    SvaraRadera
  3. ...Som för mig. Det var liksom liknelsen som föll bort i det förra inlägget.

    SvaraRadera
  4. Hade inte du blivit motionär? ;)

    SvaraRadera
  5. Jag är motionär, men för ung för H30, därför blev det elit. :)

    SvaraRadera
  6. Karolinertrampet den 21/8 i Dalsland är du varmt välkommen till. Varför den är viktigast för mig? För att jag är tävlingsledare och det brukar vara en massa trevligt folk där.

    //Markus Porath

    SvaraRadera
  7. Vilken typ av licens är det? Gäller det för trampa-runt-i-lera-med-svarta-strumpor-skärmhjälm-tävlingar eller är det för rikigt cykel? Eller gäller kanske elitlicens oavsett vilken läggning man har? =)

    SvaraRadera
  8. Elitlicens gäller för samtliga discipliner. Så förutom riktig cykel kan jag också köra MTB eller landsväg med den. ;)

    SvaraRadera
  9. Haha Öijer, bästa svaret. Mörksuggejakten måste väl vara tävlingen du ska köra, fint och med en massa trevligt folk (en del väldigt snabba med)

    SvaraRadera
  10. Jag ser fram emot att få spurta ner dig på Solleröloppet om ett par veckor, i Seniorklassen...

    SvaraRadera
  11. Här nere i södern (Stockholm) så har vi haft vadslagning om NÄR du kommer att göra comeback, inte OM alltså. Skitkul!

    Peter Spetz

    SvaraRadera
  12. Vad räknas som comeback då och vilka datum har ni satsat på?

    SvaraRadera