Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-06-08

Smalhjulat

Då Emilys klass har en avslutningsfest i kväll så kan jag inte vara med på MTB-motionsturen. För att slippa gå träningslös har jag smiskat lite smalhjuling. En vända på 1½ timme lite knappt med några naturligt skithårda intervaller. Pulskurva får ni senare då det ligger på lite här hemma nu...

De flesta intervallerna var uppför olika små backar här i byn. På fotot befinner jag mig på toppen av berget mellan Skuggarvet och Lugnet. Den alltid så risiga vägen ut till Skuggarvet har fått ny beläggning vilket givetvis uppskattas av oss cyklister som därmed slipper hoppa allt för mycket under turerna/träningarna.

När passet närmade sig slutet insåg att jag åkt lite för fort och därmed hade lite tid att slå ihjäl. Funderade på en Espresso i lugn och ro uppe på Lugnet, men beslutade mig för en bonusintervall i Sjulsarvsbacken (SM-backen från 2008) och en postkoll i klubblokalen istället. Sjulsarvsbacken svalde jag spurtandes på storklingan på tiden 1.45.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar