Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-08-02

Färdigtränad


Sitter nu med min son i gräset på vår gård. Hade igår sagt en och en halv timme till R, så då skulle det bli en och en halv timme. Problemet var bara att det jag idag kom på en runda jag ville åka, och den skulle nog ta lite längre tid. Bestämde mig för att köra hårt länge, istället för i intervallform. Allt är ju relativt, men jag fick 19 minuter uppvärmning, 46 hårda minuter och 26 minuter lugnt på slutet. 1.31 på klockan alltså, den minuten kan nog Ronya ha överseende med. Känner mig stark nu. Träningen går bra och det är roligt att ta i. Bra flyt på stigarna, känner mig stabil och säker.
Målet med den långa intervallen var att inte gå under 160 i puls, det gick bra förutom när jag fegade i en dold s-kurva, utför, bland hus och två gånger hoppade jag över ett elstängsel som var i styrhöjd. Givetvis hoppade jag utan cykel då, men med 30 min hårdkörning i benen var jag inte helt säker på att komma över...
Lite siffror (har ni saknat dom?):
Tid: 1.31.25
Snitt/maxpuls: 159 / 180
Intervallsnitt: 169
Längd: 41.5 km
Snitt/maxhastighet: 27.4 / 56.3 km/h
Höjdmeter: 300
Temperatur: 22 grader

1 kommentar:

  1. jo då. fortsätt gjärna med lite siffror ibland. (kan ju vara lite intressant...)

    SvaraRadera