Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-08-31

Ideellt arbete


Bild från igår kväll då barnen "läste" lite för sig själva innan läggdags.

Idag skall jag fixa lite med banan för Långlopps-SM. Markera lite, kasta bort pinnar och liknande. Det är ett ganska tungt jobb för en tanig cykelkille det. Plastband och pilar väger en hel del. Jag har en sträcka på 12 kilomoeter att styra upp, så det blir ju ett par pilar och några plastband som skall upp. Är man med i en idrottsförening så bör man också ställa upp för den. Jag hoppas att ni också gör det. Ställer upp för era föreningar.
Minns när jag som junior var ute och markerade Långa Lugnet med bland annat Darvell. Vilket jobb vi gjorde, med ungdomlig iver dessutom. Någon sa till Stefan Carlsson, som nog var banchef, att det såg ut som julskyltning på slutet. Vi hade givetvis markerat slutet. Det kan inte bli för tydligt markerat.

2 kommentarer:

  1. Ja, tänk så många 100-tals timmar, säkert 1000-tal om man räknar efter, man har lagt ner på sin klubb!
    Vi arrangerade tävling i helgen och eftersom jag inte skulle vara hemma då så gjorde jag ju naturligtvis några timmar veckan innan. Jag sorterade nummerlappar och kollade så att sekretariatet hade vad de behövde.

    Att vara med i en klubb är ju likställt med att engagera sig. Förstår man inte det så är nog inte klubblivet någonting att sträva efter.

    SvaraRadera
  2. Det är intressant att det alltid är samma personer på alla arrangemang, trots att föreningarna oftast består av så många fler.

    SvaraRadera