Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-08-28

Sista rycket

Ny kedja: check!
Ny kassett: check!
Ny växelvajer: check!
Nytt hölje: check!
Nytt växelöra: check!

Borrat skorna: nej
Limmat bakdäcket: nej
Justerat bakväxeln: nej
Bytt vevparti: nej

Nu gäller det att prioritera.
Skorna är inte så borrvänliga, så det skippar jag nog och kör MTB-skor imorgon. Om ingen lite snabbt lånar ut ett par racerpedaler med tillhörande klossar då.
Bakdäcket bör verkligen limmas. Så det skall jag ta tag i efter att ha skrivit detta inlägg. Därefter skall bakväxeln justeras. Jag vred rätt kraftigt på justerskruven under Cykelvasan. Tänkte inte på det när jag fixade med vajern idag. Vevpartiet ligger hos Jens och myser. Där får det ligga imorgon också. Eller så tar han med det till Finnmarksturen? Hur som helst. Jag får åka med samma som jag åkt på tidigare i år.
Jag är dödstrött, har inte haft tid att rulla något. Men å andra sidan har jag ju cyklat till Cykel & Fjäll och tillbaka. Och en vända till Ingarvet för att hämta ut ett paket har jag också hunnit med. Så jag har ju cyklat. Bara inte riktigt som jag tänkt mig. Med tanke på hur skit jag känner mig nu, borde jag känna mig fantastiskt stark imorgon.
Jävlar ja, bromsen. Nu lär jag gå och fixa till det sista. Hej svejs!

1 kommentar:

  1. Lycka till i skogarna, än så länge håller jag mig till lvg cykeln, men man ska ju aldig säga aldrig.

    SvaraRadera