Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-11-24

Min dag

Tja tja!

Dags för ett testcykelpass strax. Barnen ligger nu i sina sängar och ska sova, frun är hemma och livet är väl på topp? Jag sov för övrigt åtta timmar i natt, skönt besked va?! Känner mig dock inte utvilad för det, men det tar väl några dagar att ta mig ur min sömngrop. Med sent testcykelpass nu i kväll så blir det ju inte så jättemånga timmar sömn i natt heller.

Idag har vi gjort om Ebbahs rum. Eller ja, det är ju mest Ronya som har gjort om men jag har i alla fall burit en massa grejer och byggt lite IKEA-möbler. Några barn och jag har handlat också.

När jag skulle hämta barnen från skolan så höll det på att gå riktigt illa för både Frida och mig. Det hade nämligen börjat regna lite och stenplattorna på gården hade tydligen blivit en skridskobana med lite vatten på. Jag klev ner från trappen och benen bara försvann.
Nu bar jag Frida i hennes bilstol, så hon landade i den i alla fall om än på sidan. Tur att jag inte gick och bar på bara henne, i axelhöjd... För min egen del så tog höften den värsta smällen och det var kanske bättre än om jag landat på knäna eller händerna. Nu gör det ju bara lite ont i höften.

I kväll så har Filip och Ebbah haft innebandyträning och jag kunde smita därifrån för att gå på ett möte med IBF Faluns damlag. Jag har nämligen blivit med i sportgruppen, som ska jobba för att ge IBF Faluns damlag dom rätta förutsättningarna för att prestera. Jag har ju följt IBF Falun ungefär lika länge som jag cyklat även om jag inte minns vilket år jag såg första matchen. Men det är 15-20 år sedan. Själv så har jag spelat innebandy i 5-6 år också, så intresset finns där.
Jobbet är ideellt och jag har ju några andra bollar i luften också, men hoppas kunna bidra med så mycket som möjligt för att IBF Falun ska ha topplag i innebandy på både dam- och herrsidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar