Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-05-18

Dagen så här långt

Jag känner att jag är lite i ett vägskäl av mitt liv just nu. Många tankar och många viktiga beslut att ta. Fru och barn är inte problemet, utan lite mer hur mitt liv i övrigt ser ut. Distansstudier och en massa småprojekt som inte ger mig någon inkomst är inte direkt drömlivet, för mig. Jag behöver prioritera om lite och har lite andra mål just nu i livet än att bli topp tio på någon cykeltävling i något litet samhälle. Den här omställningen tar lite kraft och energi. Planer på att flytta till annan stad finns också. Så det snurrar en del tankar.

Var i behov av en promenad idag för att rensa tankarna och få frisk luft. Promenader är ju annars rena döden. Lite som att springa, fast man kommer inte speciellt långt. Men nu behövde jag det kände jag, och gick till Jungfruberget där jag träffade på Johan Eriksson. Visade honom delar av vår XC-bana och fick ett skönt tanke-avbrott.
Mitt på dagen har jag träffat Stefan Määttä, vi snackade lite business och mycket cykel. Åter igen, skönt att träffa folk och prata och inte bara sitta och ruttna inne vid sina studier.
Jag känner ett mycket större behov av livsmål och ett socialt liv nu, än tidigare i livet. Förr kretsade ju allt i mitt liv kring cykel, sedan fick jag fru och barn och nu är cyklingen inte alls något som jag verkligen prioriterar. Det är en omställning givetvis att gå från något så enkelt som elitidrott till att lägga ett livspussel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar