Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-12-02

95 dagar kvar, jag cyklade idag

Lite mer tid än andra dagar idag för träning och för halt för att springa. Distanspasset på cykel var ganska givet. Kändes ganska bra nästan hela tiden, hade en liten svacka efter drygt två timmar, men en energikaka och lite sportdryck löste det. Under sista milen började benen ta slut, så allt var som det ska vara, kommer man hem och känner sig pigg har man tagit i för lite.
Ska försöka mig på lite överkroppsträning nu i kväll, borde ju ha gjort det när jag var pigg i morse. Men det är ju bara jag som blir lidande av detta.

Några bilder från passet, direkt från mobilkameran:

I stort sett helt vindstilla under hela passet, det tackar vi för. På bilden är sjön Varpan. Bara någon enstaka minut från där jag bor.


På väg upp mot byn Hisvåla.


På väg utför från Hisvåla och ner mot Romma och de andra byarna som ligger strax utanför Leksand. Dimman låg tät över Leksandsplatten. Ingen is på Siljan ännu, så varm och fuktig luft blåser in från sjön, gissar jag.


På väg upp mot Rexbo och ur dimman. Både bokstavligt och bildligt talat.


Dom där hopptornen är lika härliga att se varje gång man varit på långtur.

Tid: 3 timmar 54 minuter
Distans: 94,6 km (enligt kartor.Eniro.se), ger en snitthastighet av 24,25 km/h
Snittpuls: 150 (77%)
Maxpuls 185 (tre tunga lastbilar passerade mig strax innan ett krön och jag kastade mig in bakom för lite pace...)
Höjdmeter: 715
Temperatursnitt: - 6
Karta: klicka här för att se min tur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar