Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2008-12-19

Lucka 19.


Julkalendertävling!
Varje dag fram till och med julafton kommer jag ställa en fråga här på bloggen. Ni gissar/svarar genom att lämna en kommentar med gissning och givetvis ett namn.
Priser delas ut till dom fem bästa gissarna. Det gör alltså inget om ni missar en dag eller två. Det viktiga är att ha flest antal rätt när julafton har passerat.
Ni har fram till klockan 23.59 den aktuella dagen på er att svara på "dagens fråga".

Priser:
Fem priser, vinnaren bestämmer sitt pris först, sedan tvåan och så vidare...
I potten:
Hjälm SH+ Zeuss pärlvit (värde 1395:-)
2 Koskällor (värde 100:-)
Och två priser som avslöjas senare...

Dagens fråga:
Hur mycket väger dom 56 ekernipplar som jag skall använda till mina finhjul?
A. 16 gram
B. 17 gram
C. 18 gram
D. 19 gram
E. 20 gram

Svara innan klockan 23.59 idag.

Rätt svar lucka 17:
6 medaljer togs av cyklister med Dugastdäck. Två medaljer i staffet, två i herrjuniorklassen(där vinnaren också körde tubdäck, men av annat märke), en medalj i U23 och en i herrar elit.
Rätta mig gärna om jag har fel...

17 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Så här ser jag på saken. Samma som dig antar jag, fast medaljerna i stafett måste enligt mig räknas för varje deltagare. Alla får ju varsin medalj.

    Arnaud Jouffroy 1 i hjun (framdäck på individuell, inga tub på stafett)
    Matthias Rupp 2 i stafett och hjun
    Nino Schurter 2 i stafett och u23
    Florian Vogel 2 i stafett och helit
    Laurence Leboucher 1 i stafett

    Ha en bra dag :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker alltså att både 6st och 8st borde resultera i ett rätt svar!

    SvaraRadera
  3. Jag håller på att bli avhängd nu. Min chans är att vara unik i mina svar och sedan hoppas på turen.
    Alltså: 19 gram

    SvaraRadera
  4. Vet vad nipplarna du kommer köra på förhoppningsvis väger men väntar lite med de svaret. :)

    Vilka i stafetten? Leboucher och? för att Leboucher körde med Dugast är klockrent då det stod på däcken.

    SvaraRadera
  5. B. 17g hoppas jag på, tror jag du hoppades på med.

    SvaraRadera
  6. lite sent men jag gissar på 18 ändå

    SvaraRadera