Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2008-12-16

Lucka 16.

Julkalendertävling!
Varje dag fram till och med julafton kommer jag ställa en fråga här på bloggen. Ni gissar/svarar genom att lämna en kommentar med gissning och givetvis ett namn.
Priser delas ut till dom fem bästa gissarna. Det gör alltså inget om ni missar en dag eller två. Det viktiga är att ha flest antal rätt när julafton har passerat.
Ni har fram till klockan 23.59 den aktuella dagen på er att svara på "dagens fråga".

Priser:
Fem priser, vinnaren bestämmer sitt pris först, sedan tvåan och så vidare...
I potten:
Hjälm SH+ Zeuss pärlvit (värde 1395:-)
2 Koskällor (värde 100:-)
Och två priser som avslöjas senare...

Dagens fråga:
Vilken cykeldel har jag fått klart med idag?
Lättrullade nav?
En skön sadel?
En styv ram?
Ett effektivt vevparti?

Svara innan klockan 23.59 idag.

Rätt svar lucka 15:
Alla som svarade hade rätt. Givetvis finns inga rätt eller fel när det gäller er favoritblogg. Men jag kan ju konstatera att jag vann med 10 röster mot två för Oscar och två för Compositemannen.

16 kommentarer:

  1. Om beskedet var så kul att du tappade telefonen i golvet måste det ha varit något större än en sadel, en styv ram tror jag på.

    SvaraRadera
  2. Eftersom du tappade telefonen så tror jag på ett effektivt vevparti.

    SvaraRadera
  3. Helt klart ett effektivt vevparti

    SvaraRadera
  4. Förlåt mig, men får jag ändra mitt alternativ? Tror ju klart på lättrullade nav som jag missade var med när jag läste innan.

    Ett tips är numrera svaren när du har alternativ som du gjort med 1, x och 2 ibland.

    SvaraRadera
  5. Jag tror på ett par lättrullade nav.
    De är förhoppningsvis inte bara bra rull i dem utan också riktigt lätta.

    Har du lyckats skaffa dig ett par Clavicula skulle jag gärna se att jag gissat fel.

    SvaraRadera
  6. Nav såklart.. Och lättrullade är dom oxå..

    SvaraRadera
  7. Nav såklart.. Och lättrullade är dom oxå..

    SvaraRadera