Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2008-12-26

Det här med att möblera om..

Själva begreppet "möblera om" måste ju vara uppfunnet av en kvinna bara det. Men sen själva grejen med att möblera om då? Så mycket kvinnofason över det så det finns inte. Mot bättre vetande, försökte jag förklara för Ronya idag att det finns några få anledningar till att flytta runt tunga möbler.
Det kan vara för att man ska flytta.
Det kan också vara för att när man ställde in möblerna då man flyttade in, kan vissa ha hamnat på opraktiska ställen och bör därför flyttas. Tänk; solen lyser rakt in på TV:n.
Ronya, som är väldigt mycket kvinna ibland, har velat möblera om i vardagsrummet. Igen. Grejen är att vi redan tidigare haft möblerna som hon nu ville ställa dom. Men hon "gillade det inte" så vi möblerade om. Nu skulle allt alltså tillbaka till ursprungsläget. Och det var ju knappast hon som släpade bokhyllorna och den tunga tjock-TVn med tillhörande bänk tvärs genom vardagsrummen.
Jag flyttar ogärna saker i onödan. Allt får gärna ligga där jag senast använde det. På så vis minns jag alltid vart jag har mina saker. Av denna anledning får jag oftast fråga Ronya efter mina prylar nu för tiden. Ingenting ligger där det ska ligga, utan det ligger "på sin plats". På sin höjd kan jag tänka mig att flytta smutskläder vid finbesök.

Tack kära dagbok för att jag fick skriva av mig lite. Det behövs ibland...

2 kommentarer:

  1. Åh vad jag känner igen detta dilemma. Men sedan jag växte upp och blev mannen i mitt hem och säger ifrån så ställs möbeln på ett ställe och sen står den där. Men du mognar nog om några år :-)
    / Senioren

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har ju några år kvar till det där tretti.

    SvaraRadera