Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-09-25

Ut på tur, aldrig sur?

Hej och god kväll!

Såg ni världscupen i cyclocross igår? Om inte så kan ni se damernas lopp här och herrarnas lopp här. Det var första gången någonsin som jag såg cyclocross-åkare i världseliten åka med camelbak. Många hade också flaskställ med flaska på cykeln då dom tävlade i amerikansk värme. Ska bli skönt att få tillbaka världscupen till Europa igen så det blir någon ordning.

Igår var det inte bara världscup i cyclocross. Linda och jag var ute på en superlätt cykling i skogarna mellan huset och Stångtjärn. Jag loggade det inte som träning, men om jag skulle ha gjort det så hade det nog gått under trivsel/teknik. Vi var tydligen på jakt efter en fotogenisk flugsvamp. Ett ganska tufft uppdrag skulle det visa sig. Mellan svampspaningarna så övade vi lite teknik på skogshojarna också, alltid bra att slipa på färdigheterna.

Självklart tog vi en del bilder och avslutningsvis så körde vi kanotslalom...

Idag är det dags för träning på allvar igen, testcykeln i källaren står och väntar på mig. Åh, så skoj det ska bli!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar