Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-10-09

Backintervaller i den där backen

Ni vet, den där backen jag skrev om i förrgår. Idag stack jag alltså dit för att testa den i skarpt läge. 660-670 meter lång och 96-97 höjdmeter enligt min Garmin Edge 810, vilket ger en snittlutning på helmysiga 14.5%. Då vände jag strax före den högsta punkten, men det var blött där så jag skippade den biten. Så himla jobbig är den!

På väg dit så bestämde jag mig för att skrapa ihop 40 intervallminuter och jag gissade att backen skulle ta fyra fem minuter. Så någonstans mellan åtta och tio intervaller alltså. Första intervallen tog 4:26 och då bestämde jag mig för nio intervaller. Varierade mig genom att stå/sitta varannan intervall med fem stående och fyra sittande intervaller. Njöt mig genom hela passet faktiskt. Fick ihop 36 och en halv kilometer och 1155 höjdmeter på mina två timmars cykling. Trötta ben nu, riktigt skönt!

En och samma raksträcka från bägge hållen...

Backen, ser ni så fin den är? Hade mina Cykelkurbits-kläder från Lantto på mig dagen till ära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar