Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-10-31

Gårdagens nyheter

Hoj, cykelvänner!

Jag hade ju ett träningspass att blogga om igår men kom ju av mig totalt i och med att jag fann vörtbröd med russin i. Ni som följt mig ett tag vet ju att det är något jag gillar väldigt mycket. Är så glad att vår kyl gick sönder tidigare i år så att vi köpte ny kyl och frys, vilket gav mig en reservfrys nere i källaren att lagra vörtbröd i...

Nåväl, gårdagens träning var det.
Först så började jag så sakteliga att göra mig i ordning, bytte ett däck på den heldämpade och pysslade lite. Funderade på om det inte kunde finnas någon att träna med, typ någon grupp som borde köra något pass. Sedan kom jag på att det ju förtusan skulle köras Onsdags-VM fast på en lördag. Så jag stressade ihop allt och åkte mot Lugnet. Var ju sen men tänkte att dom kanske bara har kört uppvärmningsvarvet och annars var det väl bara att hoppa in mitt i heatet. 
Kom upp till Lugnet som var helt öde. Inte en käft i sikte. Tänkte om jag skulle ringa någon av de som jag visste skulle vara med, men kände att om dom lämnat lugnet så skulle dom nog ut på distans och jag hade inte tid med sådant. Just där och då insåg jag att det ju var fredag och inte lördag.... Så det fick bli ensamcykling i alla fall då. 

Tänkte först köra Långa Lugnets sistaslinga, men tvingades inse att jag nog inte skulle hinna runt hela. Så jag fokuserade på dom handbyggda stigarna och lite annat runt dom. Gäller ju att kunna åka snabbt även där.

Körde personbästa på Second chance och tangerat personbästa på Every time she smiles. Brukar ju sällan hetsa på dom stigarna, så det var kanske inte någon större bedrift men ändå kul givetvis. På Every time she smiles så har det legat en massa superbra tider där GPS-mottagningen måste ha varit dåligt för cyklisterna hade räknats som att vara i mål när det var någon sväng kvar. Så jag skapade ett nytt segment som slutade där de andra "gått i mål" och då blev det lite trevligare läsning för mig. Sedan så fanns en backe med 26% snittlutning (enligt STRAVA) som en kompis tipsat om. På så kort sträcka så är det väl lätt att det blir fel med höjdangivelserna kontra sträckan, men den var verkligen snorbrant och även om segmentet kanske bara är 150 meter så tog backen mig lite drygt 1½ minut. 

Såg inte mindre än sex andra MTB-cyklister ute i skogarna, så här i slutet av oktober. Mäktigt!


Efter träningen så bar det av mot IKEA. Där skulle vi kolla på en soffa och göra ANNAT. Jag smet också in på Clas Ohlson där jag köpte svinsmå skruvmejslar för att kunna byta batteri i pulsbandet och superlim.

Efter shopping i Borlänge så åkte vi tillbaka till Falun där vi köpte vörtbröd och sedan så skarvade Ebbah, Filip och jag vidare till Leksand där vi kollade på hockey. Det verkar bli målsnålt när vi går på match (1-0 och 1-1). Tyvärr blev det förlust på straffar för Leksand igår, men det är som jag brukar säga: man kan ju inte vinna varje gång.


Gårdagens runda:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar