Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-03-16

Tre två kvartar

Planen var egentligen inte att köra två kvartar, men med tanke på att passet startade 00:02 och jag hade ont i knät så kände jag inte för att överdriva träningsmängden. Knäproblemet är samma sak som senast, det är något som inte ligger riktigt rätt så det knäpper till vid varje steg jag tar.

Under dagen igår så spenderade barnen och jag fem timmar på äventyrsbadet Aquanova i Borlänge. Där fick jag en idé om att belöna mig med lite utecykling på kvällen. Tänkte mig lite tröskelintervaller på Enviksvägens långa motlut ut från stan. Behöver ju komma ut för motivationen å så. Men istället så ringde Ronyas chef och beordrade in henne på jobb. Så det blev till att äta chips och godis till Gladiatorerna istället. Fint det med, men träningsplanen fick ändras till sen testcykel.

Så det blev alltså ännu ett nattpass testcykel. Denna gång 2x15 minuter på 300 Monarkwatt. Ingen vidare sprätt i benen, men man kan inte få allt. Tänkte väl köra tre kvartar men efter en kort stund in i den tredje så klev jag av istället.

Jimmy Bodin var förresten hit igår också. Han kom hit för att testa lite Kalas-kläder, få lite godsaker från Powerbar å så där. Alltid lika trevligt att snacka cykel med honom och givetvis väldigt kul att få lite besök i cykelrummet!

Idag är planen distans, vi får väl se hur det här slutar...

2 kommentarer:

  1. Tycker mig läsa ganska ofta att du tränar rätt sent på kvällarna, men alltså mitt i natten?! Är det verkligen bra? Inte bättre att prioritera sömn vid den tiden på dygnet? Själv har jag svårt att få någonting gjort överhuvudtaget efter klockan 22 :)

    SvaraRadera
  2. Om jag skulle prioritera sömn så skulle jag nästan aldrig träna. :)

    SvaraRadera