Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-03-02

Tre å femton med Joel

I tre timmar och femton minuter så malde Joel Håland ner mig idag. Stockarna var kaffeved när jag vinglade in i lägenheten efter 3:!5. Då fortsatte Joel ner till Hedemora där han skulle möta sin familj. Ja, jösses ja...

Både Joel och jag gillar att köra hårt på distanspassen, ingen av oss är typen som viker ner sig och vi tvekar inte heller på en fartökning. Bortsett från där trafiken var tät så satt vi bredvid varandra hela dagen och jag kände att det kostade på. Joel var någon procent starkare än mig idag så jag fick ett riktigt bra pass. I backarna skickade vi på lite extra och jag fick gå på rött en stund. Himla trevligt ändå. Energi i kroppen hade jag, men med 3:15 och en snittpuls på 156 (79.6% av max) i kuperad terräng gjorde att benen var bra möra på slutet. Det känns ju riktigt bra inför säsongen med en så stark lagkamarat i Falu CK Elit.

Nu försöker jag återhämta mig med godis och om ett tag ska jag och barnen bege oss till Leksand där vi ska kolla på Leksands IF mot Malmö Redhawks.

1 kommentar:

  1. 3:15 och en snittpuls på 156 är knappast illa! Lycka till med cyklingen, och fortsätt uppdatera, det är kul att följa för någon som minst sagt ligger i lä...

    SvaraRadera