Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-12-31

Gott nytt år kära vänner!

Ni kan läsa allt om mitt Rapha Festive 500 genom att klicka här.

Hoppas ni äter gott och latar er ordentligt idag, själv har jag väl cyklat tre timmar! På grund av detta blir jag inte med på morgondagens distanspass, någonstans måste vi säga stopp. Men nästa vecka, då jävlar! Anledningen till detta hysteriska trampandet är att jag, halvt i smyg, deltagit i Raphas Festive 500 som går ut på att cykla 500 kilometer på 9 dagar från den 23:e till den 31:a december. Inte så jättetufft egentligen, om man bara har tiden. För mig blev detta resultatet:
Eftersom jag rullar vintercykel och det är halv vinter här så blir det ju ändå några timmars träning. Det man får för genomförda 500 kilometer under julhelgen är ett tygmärke. Jag deltog också förra året och fick då ett tygmärke och ett vykort. Egentligen är det alltså helt värdelöst att genomföra detta om det vore för priset man får, men för egen del är det bra för jag får en morot att cykla mer och det behöver jag. Gick från 11 dagars sjukdomsvila och direkt in i detta, kroppen har ändå tacklat det jättebra och de senaste dagarna har jag känt mig riktigt stark. Trots gårdagens 6 timmar i sadeln hade jag inga problem att kötta med bra känsla idag. Så, det jag får ut av Rapha Festive 500 är alltså fler träningstimmar och en bra grundträning.

Kollar vi på hela mitt tränings och tävlingsår 2011 (eftersom alla ändå tittar tillbaka nu när vi nått årets sista dag) så ser det ut så här:
Inget man skrämmer några skidåkare eller triathleter med direkt. Nu är det något enstaka pass som saknas, men jag tvivlar på att det skulle bli över 300 timmar ändå. Men nästa år, då jävlar!

Över till dagens pass:
För att klara de 500 kilometerna så behövde jag idag cykla minst 70.63 km idag och valde en sträckning med mestadels grusväg eftersom jag ville bort från vägarna och bara njuta av min stora triumf. Lite som ett ärevarv. Det var ju lite isigt i början men eftersom isen var slät och det var -5 ute så var det inte så halkigt.

Fint!

Det blev dock värre och mitt fina skärmfäste skakade sönder...

Efter 35 minuter med konstant isgata, en hel del misär men inga vurpor (skillz!) kom jag ut på mer attackvänliga vägar igen. Isarna såg fantastiskt fina ut även om dom kanske inte är så tjocka än. Och jag hade ändå fått nog av is för idag...

I norra delen av Bjursås fanns vintern!

Har här lämnat Sågmyra bakom mig och är på väg upp till Åhl-Tällberg och vidare mot Rexbo, det var här jag hängde av demonbloggaren Tomas Löfgren på TCT i somras.

Mer isgata, men den här varianten var ju slät och snäll så det gick bra.

Lite KAOS som Dagmar lämnat bakom sig

Dagens siffror

Hoppas ni alla haft ett fantastiskt 2011 och får ett minst lika fantastiskt 2012!

2 kommentarer:

  1. 2012 får det bli mer gulsvarta i stället för grönvitt.

    Gott Nytt på dig Öijer.

    /Pilen

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder!
    Gott Nytt!

    SvaraRadera