Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-10-25

Snabbast på Le Peloton

Hej och god morgon!

Ja, igår så var jag faktiskt snabbast av alla på Le Peloton, en riktigt skön känsla faktiskt. Kändes bra redan på väg till samlingen och i backen genom Gamla Berget där det brukar vara så jobbigt bara på uppvärmningen så kändes allt lätt och fint.

Första fartsträckan drog igång och jag hade ingen stress, kom upp och tog en förning. Tänkte väl att jag trycker på lite, vilket resulterade i att jag fick dra lite längre och sedan ville ingen förbi. Försökte slå av mycket inför stigen/vägen mellan Glamsarvet och Puttbo men fick ändå inte förbi någon, lika bra att köra själv då... Så jag höll en lagom fart genom hela den sträckan men förbi stugan där och ut på grusvägen så tryckte jag på. Vi blev först tre, sedan anslöt några i asfaltssvackan men sedan så tror jag nog att det splittrades i backen upp mot Leksandsvägen och vi blev bara två längst fram. Gott så, även om jag funderade på om jag hade dumkört nu bara för att benen var pigga i början av passet...

Andra sträckan har en ganska lång backe där det brukar köttas rejält. Där brukar jag alltid få gå på max men kände nu mig också väldigt kontrollerad. Så jag tänkte om alla går på max som man brukar där och det känns sådär bra så kan jag väl lika gärna attackera. Så det gjorde jag och körde sedan resterande del (typ 8 minuter) solo. Riktigt bra för självförtroendet det där!

Tredje fartsträckan är i princip platt och snabb bara, så jag var lite mer defensiv på denna. Gick med runt utan att göra för mycket väsen av mig. Mot slutet så var vi nog fem stycken. Två attackerade, jag väntade en liten stund och attackerade sedan ikapp. På sista lilla biten banvall i Främby så gasade jag och fick en liten lucka.

Slutet gott och allting väldigt gott!

Det blev några bilder från cyklingen på morgonen och ett gäng personbästan på STRAVA också:




Ja, det där blev ju en fin morgon det och jag kom till jobbet med över två timmars cykling, en riktigt bra känsla och ett par hyfsat trötta ben. Långt till lunch en sådan där dag... Lunch åt ja förövrigt på ChopChop som hade öppning i Borlänge igår:

Hemcyklingen gick bra, jag uträttade inga mirakel utan tog mig mest bara hemåt i hyfsad fart. Efter en snabb "middag" och en snabbdusch så hämtade jag upp Filip och Ebbah och åkte till Tegera Arena för att kolla på Leksand-Örebro. Blev en lång och härlig dag det där. Uppstigning tidigt idag, igen. Ska cykla till jobbet och sedan ska jag köra till Motala i kväll faktiskt. Blir sedan en helg i Oskarshamn men det får ni väl läsa mer om i helgens blogginlägg.

Ha nu en riktigt skön fredag så hörs vi snart igen, trevlig helg!



1 kommentar:

  1. Lyckönskar dig fullt ut. Allt härligt då livet å slitet betalar sig och man överraskar sig själv. En ny norm på gång!

    SvaraRadera