Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-10-07

Nya tider


Hej och god morgon!

Off season, silly season och en helt perfekt säsong att fundera på vad man ska göra inför nästa säsong. Vad har fungerat bra, vad behöver förbättras, vad tycker du är viktigt och vad får dig att må bra?

Linda har börjat med nytt, hon kallar det power hour och jag kallade det hurtbulletimme. Hon tar en promenad och gör ett antal olika styrkeövningar. Som gym fast utomhus.

Själv så tänkte jag börja med tidiga morgnar. Uppstigning klockan fem är säkert bra för någonting och framför allt så kan jag få pyssla lite med mitt innan resten av världen vaknar upp och det vardagliga tar vid. Jag har märkt att jag presterar ofta sämre efter jobbet än om jag tränar på morgonen. Så jag tänkte väl försöka byta ut mina pass sena kvällar och nätter mot tidiga morgnar istället, vi provar och ser helt enkelt. Om jag går upp fem så hinner jag lätt träna en timme innan jobbet. Funkar det inte på sikt så är det bara att sova längre igen.

Idag har jag inte tränat, men tänkte väl vänja kroppen lite vid att gå upp så tidigt. Det är ju aldrig försent att prova på något nytt. Förr i tiden, när jag jobbade på husfabrik, då började jag jobbet i Borlänge 05:15 så då var det ofta tempopendling 04:00. Så jag vet ju att jag fixar det.
Throwback till att vara Proffice-pendlande tidningskändis efter några månader på husfabrik.

Frida och jag har haft en härlig helg i Skåne. Nu är vi hemma igen och hon har vaknat några gånger i natt för att hon frusit. Hoppas inte att hon har feber, jag får kolla status nu när det snart är dags att väcka henne. Så om jag är lite seg idag så är det inte nödvändigtvis för att jag gick upp tidigt, utan kanske mer för att nattsömnen blev som den blev.

Istället för träning så har det idag blivit nybakt frukostbröd och ett blogginlägg. Hoppas att ni får en härlig dag och en riktigt bra start på veckan. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar