Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-10-08

Första dagen: en succé!

Hej och god morgon!

Tidigt uppe idag igen, gårdagen var ju en succé så jag tänkte att det är väl lika bra att fortsätta på den inslagna banan. Trots uppstigning nolfemnollnoll så var jag pigg genom hela dagen och fram inpå kvällen när det ändå var läggdags. Så himla bra energi hade jag. Då var det inte någon slö dag heller utan något att göra från det att jag klev upp till dess att jag gick och la mig. Från brödbak innan barnen vaknade, till dagislämning, skolskjuts, lång arbetsdag, träning och lite småfix hemma.

Jobbade nästan till sex igår kväll och hade ändå finfina ben på hemvägen, skön känsla när benen bara liksom gör jobbet. Hade ju också vilat sedan i fredags morse så benen borde ju vara pigga då. Jag cyklade inte snabbt eller så, mest lite lagom men det kändes ändå bra. Fint väder, frisk luft och bra skjuts i grejerna.


Idag hade jag tänkt att cykla in i soluppgången, men någon större chans till sol verkar det inte vara idag enligt väderprognosen. Istället så är det grått och kallt (samt mörkt) nu, grått, kallt och blött i eftermiddag. Men jag ser åtminstone ut att få en svag medvind hemåt och jag slipper bli blöt nu på morgonen. Att bli lite blöt på hemvägen gör inte lika mycket för då är jag ju liksom klar för dagen. Att cykla både till- och från jobbet borde ju göra mig något mer sliten, så vi får väl se om jag är lika succépigg efter denna dag.

Har i alla fall mina lampor på cykeln så jag ska hitta till Borlänge.

Min YouTube-kanal passerade 1500 prenumeranter i slutet på förra veckan också, det måste vi väl fira på något vis tänker jag. Antagligen med fler och bättre videos, men kanske också med några nya prenumeranter? Kanske en tävling? In och prenumerera med er nu! https://www.youtube.com/henrikoijer

Så här cyklade jag hem igår. Idag cyklar jag ungefär lika fast åt andra hållet, ska dock ta en liten omväg här i Falun bara då jag blev av med ett Strava-KOM igår. Ska väl åtminstone göra ett försök till att ta tillbaka det nu på morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar