Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-10-10

Strava-KOM och 6 månaders avstängning efter att ha fuskat på Zwift!

Hej och god morgon på er!

Här har det bedrivits sovmorgon, kanske skönt det med. Trettio minuter extra sömn är väl inte fel ibland, det är ju ändå vilomånad. Ska dessutom ta mig till- och från jobbet i bil så idag blir det nog faktiskt en riktig vilodag. Igår däremot så cyklade jag till- och från jobbet. Ditcyklingen var rätt grå. Både vädermässigt men också om man tittar på insatsen, det var mest bara ren transport på samma gamla väg som alltid. Hem däremot så gjorde jag en liten avstickare igen för att försöka ta det KOM som jag missade med en sekund i förrgår. Igår cyklade jag sträckan en sekund snabbare!

Men, ärligt nu, vad säger ni om att dela på ett KOM med någon? Har man verkligen tagit ett Strava-KOM då? Eller är det kanske så att jag måste ut dit ännu en gång för att fila bort ytterligare en sekund? Som det är nu så delar jag platsen överst på Strava-tronen med Carl som tidigare var ensam på topp.

Trött och stum cykelfarbror.

Strava-data, sedan jag började mer aktivt med Zwift så synkar jag nu all min träning mot Strava också. Såg förresten att vloggaren Cameron Jeffers har fått en 6-månaders avstängning och blivit av med sin brittiska mästartröja från Zwift-mästerskapen. Storbritannien gjorde annars en stor grej av sitt mästerskap så det är ju lite trist att det blir såhär. Tydligen så ska Cameron ha låtit något program köra Zwift åt honom för att snabbare komma upp i level och få en Tron-bike inför mästerskapet. Han har alltså inte fuskat under tävling, men har betett sig oetiskt för att få tag i den bästa cykeln inför tävlingarna. Ändå bra att man tar internetcyklingen på allvar, undrar hur många fler som borde bli avstängda efter att ha fuskat på Zwift.... Och blir man också avstängd från att tävla på Zwift, eller gäller det bara IRL?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar