Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-10-05

Oktober = vila


Hej och god morgon!

Jag har bestämt mig, oktober blir en vilomånad. Vissa tävlingscyklister vilar alltid helt en period på hösten, jag har gjort lite olika och testat mig fram. Det som passar mig rätt bra är att vila mer än vanligt, kanske vila helt en vecka eller så men att ändå hålla igång hyfsat. Vilar mentalt och med mindre träning så får jag också den fysiska återhämtningen. Har dock inlett denna vilomånad med sex timmar träning på dom fyra första dagarna, så det finns förbättringspotential. Ska dock vila helt i helgen och också ta det lite lugnare framöver.

Sedan blir det fullt ös från november igen. Eller fullt ös är kanske att överdriva, men då tänkte jag börja en mer strukturerad vinterträning igen.  Är i vanlig ordning riktigt taggad på att köra på inför en ny säsong igen. Ska bli bättre än någonsin!

Hur brukar ni göra med säsongsvila och vinterträning?


Avslutar med en repris på gårdagens video:

1 kommentar:

  1. Jag tar det också lugnt från det att sista tävlingen är körd. Tränar mindre och framför allt mindre hårt. Fokuserar mycket på styrketräning denna period. 2 pass i veckan. Kör väl ändå med hyfsad kontinuitet för att det ska finnas en bas kvar när man börja om. Jag drar nog också igång under november, troligen senare delen.

    SvaraRadera