Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-10-12

Träningstimmar och mål

Hej och god morgon!

Det slog mig att jag vid nyår hade skrivit lite om vikten av kontinuitet. Tänkte därför kika lite på hur det gick med målsättningen att träna över 2000 minuter per månad från årsskiftet till säsongen var över. Det gick bra januari till april, sedan blev det värre. I maj, juni och juli så nådde jag inte målet. Räddade upp det i augusti igen men tappade lite i september igen. Vet inte om det var misslyckandet i maj som gjorde att jag också tappade resten av säsongen eller om jag bara inte riktigt räckte till.

Så här har mina fyra senaste år sett ut i årsträningstimmar och totalplacering i Långloppscupen:
2019: 377 timmar och 15:e i Långloppscupen
2018: 369 timmar och 20:e i Långloppscupen
2017: 411 timmar och 16:e i Långloppscupen
2016: 379 timmar och 17:e i Långloppscupen
2015: 442 timmar och 10:a i Långloppscupen

2019: 4 månader (feb-sept) under 2000 minuter
2018: 5 månader (feb-sept) under 2000 minuter
2017: 3 månader (feb-sept) under 2000 minuter
2016: 5 månader (feb-sept) under 2000 minuter
2015: 0 månader (feb-sept) under 2000 minuter

Så nä, jag nådde inte min målsättning för året med 2000 minuter per månad. Men nästa år, då jävlar? Jag har inte riktigt funderat klart kring målen inför nästa säsong men det brukar ju inte bli några överraskningar. Har ni satt några målsättningar, eller väntar ni lite med det?

Ett mål som en del av er läsare kanske kan ha, kan ju vara Masters-VM i Praloup? Det gäller ju att sätta intressanta mål för att sätta krydda på träningen och ge mening till alla timmar som ska tränas.

Min träning dom senaste 12 månaderna.

Efter ett par vilodagar så ska jag ut och trivselcykla denna helg, vi hörs! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar