Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-09-22

Se VM i långlopp samt världscupen i cyclocross live idag och så vann jag väl på Zwift igår...

Hej och god morgon!

Idag kan ni se både damernas och herrarnas VM i långlopp MTB live på nätet. Jennie Stenerhag och Emmy Thelberg representerar Sverige i damklassen och Michael Olsson är med i herrklassen. Dessutom kan ni i kväll se världscupen i cyclocoross. Damernas lopp i Långlopps-VM har startat nu klockan 9 och herrarna startar klockan 10.  Sändningarna i världscupen i cyclocross startar 20:20 respektive 21:50.








Igår kväll så körde jag en tävling på Zwift. Har ett stort race i veckan som kommer så jag ville slipa lite på internet-formen. 18 kilometer med två varv på Hilly Loop. Vi blev fem pers efter första backen. Jag attackerade sedan ett par kilometer innan backen andra varvet. Höll precis undan till toppen av backen. Hårdkörningen bland cyklisterna bakom gjorde att bara en anslöt. Med 2-3 km kvar till mål så kom dock två ifatt. En stöt och dom släppte igen. Jag och den där kanadensaren som anslutit till mig på toppen körde väldigt avvaktande inför spurten så en av de två bakom oss drog igång en långspurt. Precis innan han anslöt till oss så drog jag igång min spurt, kom in på den anslutande cyklistens rulle och lyckades passera honom och hålla kanadensaren bakom mig. Vinst!

1 Henrik Öijer [Sz] 26:35 307w 4.48w/kg 159bpm
2 Danny Mossman CRYO-GEN 26:35 +0.118s 270w 4.13w/kg 157bpm
3 Matt Buckle AMRT / [DIRT] 26:35+0.167s 359w 3.95w/kg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar