Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-09-06

Zwift Classics igår och Vildmarksloppet imorgon


Hej och god morgon!

Bilden ovan visar ett nytt val som Frida gjort gällande transport till/från dagis. Nu brukar hon vilja gå åtminstone ena riktningen och då går vi genom skogen. Spännande, kul och samtidigt bra! Igår var också Ebbah med och hämtade Frida.

Igår körde jag också Zwift-race. Sista Zwift Classic för denna säsong och jag gjorde en klart bättre insats än senast. På tre försök har jag nu blivit 45:a, 46:a och 33:a. Nu kändes det kanske bäst ändå i det där första racet, men då hade jag uppkopplingsproblem och fick därför inte riktigt chansen att visa vad jag gick för. Igår hade jag inga problem med tekniken utan det var bara lite kapacitet som saknades för en mer framskjuten placering. Tävlingen igår var fyra varv med en backe på 1:30-1:40 som största hinder, jag tog mig med i täten över första backen men fick precis ge mig andra gången upp. Hamnade i ett avhängt litet gäng på typ 6-9 cyklister där jag lyckades sprätta in som tvåa i vår grupp. Totalt var det ca: 70 deltagare med så jag hamnade i alla fall på övre halvan i ett mycket kompetent startfält. Nöjd!

Speciellt nöjd är jag över att det kändes så bra trots att mina ben och fötter varit så kassa sedan löpningen i måndags och tisdags. Vänster baksida är inte helt bra än, men det blir bättre så jag hoppas vara helt återställd imorgon när jag ska springa 32 kilometer. Det är liksom jobbigt nog ändå utan att behöva starta med krämpor.
Nu säger prognosen regn också och det kommer ju att göra det än mer spännande. Hur klär man sig ens för att springa i regn??

Sist men inte minst så påminner jag om vloggen från igår, Bockstensturen 2019!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar