Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-12-20

Kompiskampen

Hej och god morgon!

Igår så skulle jag köra någonting på Wattbiken i källaren och ställde mig framför mitt träningsprogram på kylskåpet för att välja pass. Insåg då precis innan träningen att jag nog borde köra Kompiskampen. Så det gjorde jag. Linda och jag körde samtidigt nere i källaren, fast hon körde något annat pass då.

Jag började på 340 watt, eftersom jag ville höja något från senast då jag hade snittat 334. Någonstans mot mitten så tvingades jag sänka till både 335 och 330 innan jag kunde höja över 340 igen. Bara för att sänka igen och sedan gå upp på 340 igen mot slutet och så kräma ur lite sista krafter sista minuten. Snittet landade enligt min Wattbike då på 340 watt!

Utdrag från Strava över mina 20 hårdaste minuter igår.

Min Garmin sa 337 watt.

Jag har märkt att sedan jag bytte till Garmin Vector 3-pedaler (och uppdaterat min Wattbike igen) så skiljer det knappt någonting mellan effekten som Wattbike anger och den effekt som Garmin anger. Som exemplen ovan. 3 watts skillnad på 20 hårda minuter.

Kompiskampen 18/19:
3:e November 334 watt och 70.6 kilo
19:e december 340 watt och 70.5 kilo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar