Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-12-06

Körde hårt - punkterade


Hej och god morgon i stugorna!

Igår körde jag mitt E2b-pass, alltså 80-85% av max. Fick ihop 49 minuter på 83% av max. Högsta snittpulsen på E2b för den här vinterträningen. Skoj skoj! Tyvärr gick det sedan som ni ser ovan, jag punkterade! Hade någon kilometer innan tänkt på det här dryga med att man halkbekämpar med stenkross istället för sand och att det egentligen bara är dumt för alla som cyklar. Så varför gör man då det på cykelbanor? Jag kan ju förstå trottoarerna i stan. Men men, punktering fick jag. Svettig i -4, så det fick bli ett snabbare slangbyte.

Idag blir det lågkadensintervaller, det är åtminstone vad jag tänkt mig. Sedan får vi se...

Såg att falubon Sara Penton skrivit på för ett tredje år med Team Virtu Cycling, det kan ni läsa mer om här. Kul och positiv nyhet.

Har ni fler bra cykelnyheter? Tipsa mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar