Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-12-08

Zwift-race med snöpligt slut


Hej och god morgon!

Igår strömmade det en del svordomar från källaren på Gamla Grycksbovägen. Anledningen till detta var att jag drog ur skon ur pedalen i spurten om segern i en ganska stor Zwift-tävling. Istället blev jag nu sjua och sist i den gruppen av sju som gjorde upp om förstaplatsen. Som bilden visar ovan så var jag med och drog upp tempot i början, vi blev en trio i första backen men så orkade jag inte riktigt gå med sällskapet på slutet av backen. Såg att det kom en grupp strax bakom så jag tänkte vänta in dom för att jaga ikapp tätduon med dom istället. I nästa längre backe så var jag med och höll fart, vi blev av med några cyklister och kunde strax efter backen komma ifatt täten. Tror det var 260+ anmälda cyklister och på slutet så blev vi alltså sju. När jag kickade igång spurten så drog jag alltså skon ur pedalen. Surt sa räven.

Här hade jag fått släppa täten och väntade in dom jagande cyklisterna.

Lite data:
Tid: 28 min 8 s
Snitt/maxpuls: 169/179
Snitt/maxkadens: 73/97 rpm
Medeleffekt/NP: 319/335 w
Bästa 20 min: 328 w
Bästa 5 min: 361 w
Bästa 1 min: 463 w

Jaja, jag vet också att jag skulle försöka hålla mig borta från Zwift-race nu, men suget blev för stort och det sammanföll nu med slitna ben. Perfekt tillfälle att köra Zwift-race då. Detta fick ersätta min planerade skidträning denna vecka. Idag blir det istället spurter och 2x20 min. Det blir kul.

Ute är det vitt, vi ska ner på stan och julhandla nu. Det ligger på. Hur spenderar du din helg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar