Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-03-03

Tempopendling med dålig känsla

Hej och godmorgon från omklädningsrummet!

Lyx med omklädningsrum på jobbet ändå, inte alla som har det tyvärr. Har du omklädningsrum på jobbet? Vi ska ju flytta företaget snart och det kommer finnas dusch där med. Men kanske inte lika bra cykelförvaring som jag har här. Det blir ett bekymmer att lösa. Här så ställer jag in den i ett låst och varmt förråd. På nya stället lär jag försöka hitta någon vrå någonstans... Alternativt bara skaffa en cykel som jag vågar ha utomhus med cykellås. Det börjar väl bli dags för en riktig vinter/pendlar-cykel som jag kan ha både som träningsmaskin och för civilt bruk.

Nåväl, jag tempopendlade hit och redan från första tramptagen så skrek benen. Jäklar så fet, slö och kass jag kände mig idag. En riktig rövkänsla på cykeln där jag helt saknade fart och tryck. Inte så kul, tur att det är ett par månader kvar till säsongen drar igång. Kom i alla fall ifatt en herre uppe vid Falukrossen och fick sedan sällskap in till Borlänge, bra för moralen!

Tack och lov så går det ju att ta i, även om känslan är bedrövlig.

Med tanke på att jag också ska cykla hem från jobbet så ser jag ut att få jobba helg... Bra träning!

Ja, sådär bra träning är det alltså att tempopendla till jobbet. Helt ärligt så tror jag mycket på den träningsformen. Jag vill helst få till fler sådana pass varje vecka då jag känner att det ger så mycket. Fullt ös i en knapp timme, svårt att få det mycket bättre än så. Minns också min cykelpendlingsommar 2010 där jag gick från skitkass till jättestark på bara en dryg månad med tempopendlingar.

Kallstart och pangpang, chock för kroppen! Snittpuls på 88% av maxpuls.

1 kommentar:

  1. Har fullt utrustat omklädningsrum, med skåp och gym👍 kan låsa in cykeln med👍

    SvaraRadera