Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-03-01

Nattpass...

Hej och god morgon!

I natt var jag tillbaka till gamla goda ovanor. Nämligen att vara uppe länge på kvällen och träna svinsent. Lär väl straffas för det senare idag antar jag då måttet av trötthet inte direkt kommer att minska under dagen.

Jag körde hur som helst tio spurter följt av 4x4 min. Det blev jobbigt men ändå kontrollerat liksom och riktigt skönt att känna att jag kunde bocka av det passet. I spurterna så hade jag sex stycken på 999 watt eller högre varav två över 1100 watt. Det finns förbättringspotential! 

Det är väl skönt ändå, att det alltid finns något att förbättra. 

Fyrorna kände jag mig fram lite på. Dels har jag ju inte tränat mitt i natten på länge och det var ännu längre sedan jag dessutom hade kört tio spurter innan. Det blev 360-364-368-372 watt. Alltså 366 watt i snitt. Då vet jag vad jag kan starta på nästa gång och så bygger vi vidare från det. 


Mitt beräknade VO2max är nu uppe i 75 enligt min Garmin Forerunner 735XT.

Jag skulle väl tro att mitt VO2max ligger kvar kring 70-71 egentligen, men det börjar kanske bli dags för ett nytt test snart..

Nu blir det en helt vanlig onsdag, vi hörs lite senare igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar