Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-08-02

Bloggaren vs Cykelcityproffset på Ingarvet GP

Igår publicerades en artikel i Falu Kuriren där Johan Landström plockade fram stora sågen och kapade cykelsverige vid fotknölarna. Speciellt ett citat känns ju som något jag kan kännas vid:
"Är viktigaste grejen att fota till bloggen när man tränar förstår jag att det inte går fort på tävlingarna heller."
Nu är ju jag ändå inte heldum, så jag fattar ju att det inte är mig han talar om när han sågar svenska eliten. Jag är ju egentligen en föredetting som nu elitmotionerar och visserligen har elitlicens, men knappast någon elitkapacitet. Och Johan som väl alltid är så snäll och rar skulle ju aldrig fälla en elak kommentar om mig.

Ändock. Hur roligt tror ni inte jag hade då, när jag tog denna bild till bloggen efter Ingarvet GP idag:
Så glada är vi när vi tar bloggbilder och snackar svensk elit

Som lök på laxen, grädde på moset och pricken över i så vann bloggaren som gärna tar bilder på sina träningar över Cykelcity-proffset på Ingarvet GP idag. Så. Himla. Rätt.
Resultatlistan:
Damer:
1. Jenny Rissveds
2. Lisa Ström
3. Angelica Edvardsson
Herrar:
1. Jag 29 p.
2. Johan Landström 24 p.
3. Viktor Knutsson 21 p.
4. Lars Myrberg 20 p.
5. Jesper Hjortsberg 9 p.
6. Robert Österling 6 p.
7. Erik Birgersson 4 p.
8. Mikael Pettersson 2 p.
9. Rikard Tynell / David Mayer 1 p.

Så. Då har vi stökat undan det viktigaste. Vi var enligt säkra källor 29 cyklister på plats idag. Kanske blev vi 31 när Johan och Lars anlände lite sent, eller så var vi 29. Vi säger väl cirka trettio då. Det vore kanske dumt att säga att jag hade någon speciell kick-känsla i spurterna idag, men jag lyckades i alla fall vinna fyra denna gång, till skillnad mot förra veckans enda vinst. Så det går ju åt rätt håll i alla fall. Landström hade väl kunnat vinna totalt om han bara ansträngt sig för det, vilket tryck den gossen har. Idag imponerades jag också av Lars Myrberg, den rutinerade räven, som också har bra tryck och kunde gå med i avgörande lägen flera gånger om. Viktor som blev trea totalt har ett bra tempodrag och kunde ta samla poäng i utbrytningar idag. Det gäller att använda sina vapen.

Dagens vinnare, Jenny Rissveds och jag, foto: Lisa Ström

Efteråt så var vi fem tappra som rundade av cykeldagen med ett varv runt Varpan.

2 kommentarer:

  1. Hej Henrik!
    Kul blogg du har :)
    Om du inte har något Särskilt för dig den 16 september så tycker jag du borde testa på det senaste i raden av svenska långlopp, Crow adventure Race i Karlstad http://car2012.se/ ! Grymma stigar och fint väder utlovas ;).

    Väl mött
    Anders Kvarnlöf, OK Tyr MTB

    SvaraRadera
  2. Tjenare
    Ta gärna med några av dina kompisar också, och vi i tävlingsledningen lovar att bjuda på sightseeing i Karlstad.

    Jonas Evaldsson, OK Tyr MTB

    SvaraRadera