Dagens ben
Vi börjar väl med igår så ni hänger med i den spännande stansningsutvecklingen. Stoppade väl hjulet i badkaret igår för att se vart det läckte luft någonstans. Jag fruktade ventilen, men svaret var tyvärr hela däcksidorna. När jag stansade på Sportson så bubblade det längs däcksidan men jag trodde att det täpptes till och Mattias på Sportson sa att han hade fått åka med däcken tre gånger innan dom höll tätt. Så jag kontaktade Mattsson på Duells som ju säljer Continental och frågade om det ska vara så här. Och just den variant av Race King som jag har (RS) har så tunna däcksidor för att ge så lågt rullmotstånd som möjligt att det därför kan läcka lite i sidorna, men att det också ska tätas efter ett tag.
Ska vi se något positivt i detta så hade jag väl ca: 0.2 bar i däcket i morse, att jämföra med platt däck igår. Har skakat och skakat detta hjul nu och låter det ligga på sidan för att Notubes-vätskan ska ligga mot däcksidorna. Nu är det bara att hålla tummarna för att detta blir bra och jag inte behöver avsluta Cykelvasan på lördag med 0.2 bar i däcket.
Är ombytt och klar nu, ska åka till Mora snart för att träffa italienska MTB-proffset Tony Longo. Tanken är att vi ska cykla drygt halva Cykelvasabanan tillsammans. Vi båda åker Bianchi och han behövde lite sällskap och guidning så jag ställer väl upp. Hade ju hoppats få åka banan någon gång innan tävlingen så detta blir ju bra. Hade faktiskt inte haft något emot att cykla hela banan heller. Det hade ju varit kul att få göra detta utan att behöva stanna och pumpa halvvägs. Det vore ju också kul om jag hade krafter nog att orka med i hans tempo...
Kommer troligtvis få med mig lite cykelprylar hem från Monark Exercise också, vi håller tummarna för det.
Ni kan se fram emot lite bilder från Cykelvasabanan senare idag alltså!
Kan du inte utveckla varför du tycker det är värt att hålla på med stans? Hur många gram sparar man och hur mycket lättare rullar det egentligen? Eller är det bara för att vara mer "elit" som du håller på?
SvaraRaderaJag har sparat ca: 260 gram, det rullar (kanske) lite lättare, det är skönare känsla, det är säkrare mot punktering. Så ja, jag tycker att det är värt det. Oftast brukar det dock inte krångla så mycket utan det brukar gå smidigt.
RaderaJa 260 gram är ju en del det, trodde inte man sparade så mycket. Men där ser man... Lycka till på lördag, du lär väl ha gått imål när jag startar 11:40.
RaderaHenrik filmade du CV 2011? Finns den filmen upplagd eller är den på redigering ;)
SvaraRaderaDen filmen finns på ett minneskort någonstans hemma hos mig i väntan på redigering... :)
RaderaInte för att vara sån men tror inte du har under atmosfärtryck i däcken :P i så fall kan du öppna ventilen för att få in mer luft.
SvaraRaderaIgår var det nog under atmosfärtryck i däcket.. :p
RaderaDen här kommentaren har tagits bort av skribenten.
SvaraRadera