Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-08-02

CX-Cupen 2012

Jag själv är ju sjukt pepp på lite CX-rejsande. Säkert är många fler av det också det så jag tänkte bjuda på lite info om cupen och SM som det verkar bli i höst, det är ju trots allt bara lite drygt 7 veckor kvar till cupstart... Har ni limmat däcken än?
22/9 Branäs
23/9 Branäs
6/10 Norberg eller Kumla
7/10 Kumla
13/10 Falun
14/10 Falun
27/10 Tanumshede
28/10 Tanumshede (Tanumstrand)
3/11 SM Sunne
4/11 Sunne
10/11 Stockholm
11/11 Stockholm ( enligt vad jag hört så skall ingen av Stockholmstävlingarna gå i Kungsan... )

Preliminärt skall 8 av 11 deltävlingar räknas och sista helgen ska ge extra poäng för att hålla spänning i sammandraget ända till finalhelgen är körd.
Jag kommer försöka hålla detta inlägg uppdaterat med eventuella ändringar och cupregler. Klart är redan att dubbelhelgen i Falun blir årets succé. Personligen så hoppas jag att CX-gruppen arbetat fram rejäla förbättringar för prestigeklassen.

Uppdaterat: Nytt angående årets CX-Cup

9 kommentarer:

  1. Ingen tävling i Södra Götaland? :-(

    SvaraRadera
  2. hur mycket kommer du köra Henrik? Jag limmade ett par däck igår :)

    SvaraRadera
  3. Gbg-kalkylen är redan klar;
    http://www.bjornfredriksson.se/2012/08/kvallens-cx-cupkalkyl.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns det en Malmökalkyl någonstans?

      Radera
    2. Ja, den visar att du behöver 27 cykelhållare på taket. Om jag ska vara helt ärlig så fattar jag inte hur du har tänkt att de ska få plats...

      Radera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svarar mig själv då kommentaren behövde redigeras:

      Det stämmer att det inte kommer att gå någon CX i Kungsan i år. Cykloteket arrangerar på annan plats i stockholm med mycket MTB-kultur.

      Radera
  5. Vi får hoppas att det inte är så mycket MTB kultur att det bara är i form av sten och rötter... ;-)

    SvaraRadera
  6. Jättekul med cx-cup! Ngn som förstår tänket med att varje cx-helg ha dubbla datum? Är det olika klasser dag 1 och 2 eller förväntas man köra både dag 1 och 2?

    SvaraRadera