Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-07-08

Två timmar episk MTB-pendling

Bättre lycka idag. Kollade kartan på Hitta.se i mobilen innan jag lämnade hemmet och bestämde mig då för lite nytt och fräscht. Igen. Allt var inte sockervadd och gräddkola, men överlag var det en fantastiskt jobbpendling idag där jag åkte stigar jag aldrig cyklat på förut, snabba utförslöpor, tuffa backar och svårare partier där jag sattes på prov. Kombinerat med lite vägåkning och någon kortare skogspromenad med cykeln också.
Nej, nu har jag snart bränt hela fikarasten på detta inlägg, titta på bilderna istället!















Idag när jag åkte och virrade lite och slutligen började åka efter lokalsinnet så önskade jag att jag haft en sådan där Garminrackare med terrängkarta. Men då skulle jag kanske missa fina virrstigar?

3 kommentarer:

  1. Peter Sjöberg8 juli 2011 kl. 12:13

    Ljuvligt! Sånna här blogginlägg ger mig sån inspiration så du anar inte!
    Speciellt när du har med GPS informationen så man kan se vägen/kartan du cyklat efter!!

    SvaraRadera
  2. Eva Jurenikova8 juli 2011 kl. 15:36

    Här har du orienteringskartor som täcker större del av område som du cyklat genom:

    http://www.obasen.nu/kartbanken/index.php?oid=1434
    (klicka på kartprov)

    http://www1.idrottonline.se/DomnarvetsGOIF-Orientering/Omo-sektionen/Varakartor/

    Och också här om du zoomar in:
    http://omaps.worldofo.com/gmaps.php

    SvaraRadera
  3. Sjysst jobbpendling. Det är betydligt hårdare jobb att hitta liknande i Stockholm, man får bråka sig fram på asfalt emellanåt.

    SvaraRadera