Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-07-24

Dagens tips

För oss som ännu inte har någon walk-in closet för alla våra cykelkläder men ändå vill ha någon form av ordning, och därmed slippa riva ut allt över hela rummet när vi försöker hitta våra matchande plagg har jag ett litet tips. Stoppa helt enkelt byxan i tillhörande tröjas ryggficka. För att slippa riva runt och leta efter den där andra ben- eller armvärmaren så knyter ni bara ihop dom. Enkelt!
Det var mycket enklare när jag var grön på det här med cykling och bara hade en byxa och en tröja, men detta tips fungerar hyfsat till jag har min walk-in closet. En annan lösning skulle ju vara om vi bara hade plats nog för att ha en träningsklädesdedikerad garderob. Men med fru och tre barn i en lägenhet är jag inte riktigt där ännu...

3 kommentarer:

  1. Har du även något bra tips på vad man gör med bil/hus nyckel bäst när man cyklar MTB på stökig terräng utan ryggficka med dragkedja?

    SvaraRadera
  2. Jag har alltid i ryggfickan, har aldrig tappat nyckeln. Någon pump har kanske ramlat ur, men det brukar man ju märka. Eventuellt kan du lägga nyckeln i samma ficka som slangen, och lägga i nyckeln först. Så länge du inte punkterar så lär nyckeln ligga tryggt där.

    SvaraRadera
  3. Jakob: Haglöfs Watataif påse för telefonen, har ett spänne där man enkelt kan hänga fast nyckelringen.

    Hmm, detta tipset känns lite osportsligt ändå, blir det lite variation i klädvalet ;)

    SvaraRadera