Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-07-01

På plats

Bilresan gick bra, Filip somnade på första etappen till Mora och var väl (som vanligt) inte på så bra humör när han tvingades vakna för en matpaus innan etapp två som tog oss från Mora till Sälenfjällen.Vi kom ju hit nu på kvällen så jag cyklar först imorgon. Vi har packat in, packat upp, spenderat pengar på macken, haft fredagsmys och bäddat sängar. Barnen har det bättre än bäst tror jag. Och då har vi ändå bara kommit fram till stugan i princip. Alla var så till sig att alla tre bad om att få duscha (!). Barnen älskar stugan och jag måste hålla med om att den är fin. Något bättre än den där stugan på Trosa havsbad där jag en gång spenderade en natt med Magnus Darvell och Jonatan Steen. Nu kan ju standarden höjts där sedan dess, men jag har då aldrig åkt dit igen. Toaletten här är större än hela den stugan. Ebbah har precis somnat och Filip är på väg till sängen han med.
Att köra med släpvagn idag gick bra förresten! 18 jobbmil blev det och jag hann med att parkera på parkeringsplats med den och vända hela ekipaget i en korsning när jag råkat åka fel en gång.

Bjuder på några bilder från idag!
Här var jag för att plocka med mig en hållplats som inte används längre, helmysig väg som jag nog aldrig någonsin cyklat på. Den är markerad i min karta nu och nästa långtur på landsvägscykeln skall den testas.

Några kilometer från platsen på första bilden ligger denna plats. Gissa berget!

Denna gubbe med keps var tydligen inte så bra på att parkera. Först gjorde han några suspekta svängar på parkeringsplatsen, sedan stannade han utanför fickorna som för att fokusera och sikta. Han stod där säkert 10-15 sekunder, trots att jag stod bredvid och ville förbi och sedan försökte han parkera. Det gick ju så där som ni kan se. Helt öppet där han ska ställa sig men han kör inte ens rakt in i fickan och kommer för långt fram...
Gör polisen extra kontroller på äldre människor som har körkort men kanske inte borde ha det? Jag tog registreringsnumret, för det där såg verkligen inte trafiksäkert ut.

Lika härlig känsla varje gång jag ser det här

Där har man ju stått med skidor på fötterna och väntat på att det skall börja röra sig igen... Hela vägen från Mora och hit har jag varit väldigt pepp på Vasaloppet och kännt ett stort tävlingssug, precis som om jag var på väg upp för att köra Vasaloppet nu i helgen.

Stugan vi bor i, precis vid botten av backen. Där kan barnen få spendera lite tid om de har överskottsenergi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar