Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-07-20

Har gjort KAOZ med ben och lungor i kväll

Rullade iväg till grannområdet Stennäset för att mjuka upp kroppen med en omgång av Bärsgårn TT. Körde ouppvärmd, om man inte räknar med det fåtal minuter det tar att trampa från min dörr och till starten. Benen var rätt pigga i början men andningen hade lite svårare att hänga med. Fick lossa på hjälmspännet lite och dra ner dragkedjan på tröjan för att få ner lite mer syre till musklerna och blodsmaken kunde jag inte hålla borta. 6.52 blev tiden bort och när jag skulle hem kände jag mig rätt spak men fick ändå 6.50 på klockan. Såg nu när jag gick in på Oscars sida för att kolla tiden att det blev nytt rekord, så det var väl fint ändå.
Ben och lungor hade nu vaknat i alla fall så jag körde en lång backintervall från Jungfrurondellen och upp Skuggarvsvägen till toppen. Benen var heldöda så jag gick mer på vispning än power, men hjärtat fick då arbeta en del. När jag äntligen kommit upp för backen ( det tog 10 minuter och 41 sekunder.. ) så rullade jag ur benen via Hobborn, Kolbergsbo, Sveden, Gamla Svärdsjövägen, och Lugnet när jag skulle hem. Lekte lite mer med kameran och önskade att benen skulle vakna till liv igen.
Det gjorde dom inte.

1 kommentar: