Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-04-16

Bra åttor

Igår kväll körde jag en omgång med fem stycken åttatvåor. Jag ville inte ha så hög kadens som jag brukar ha, utan tänkte mig runt 90 i kadens och slängde därför på 3.5 kilo. Det skulle bli 315 watt det. Nu blev det inte riktigt så ändå eftersom den första intervallen kördes på känsla och landade på 94 i kadens och 329 monarkwatt. Så det var väl bara att köra vidare på den inslagna succévägen...
I den fjärde intervallen så tänkte jag ge upp men ställde då följande fråga till mig själv (pratar inte alla med sig själva...?): "Vill du köra så som du gjorde på tävlingarna i helgen, eller vill du mer än så?". Det var inte speciellt svårt att genomföra resten av passet efter den mikrovilan. Under den sista intervallminuten så kunde jag vrida ur det sista ur benen, extra skönt.

Det här var helt klart ett av mina bästa pass med åttatvåor, om inte det bästa på några år till och med.

Snittkadenserna blev 94, 94, 95, 94 och 95 vilket ger en snitteffekt på 330.4 monarkwatt.
Mina Garmin Vector sa 354, 354, 354, 351 och 356 watt vilket ger en snitteffekt på 353.8 watt.
All data kan ni hitta här:

1 kommentar:

  1. Pannbenet du tränade i helgen börjar ge resultat.#aldriggeupp.:) gratulerar

    SvaraRadera