Eller bara "Öj!", som vi säger här i Dalarna när vi hälsar på varandra.
Kikade in på Dave's Corner i YA Arena idag (Velodromhallen). Det är elitcyklisten David Mayer som startat en caféverksamhet där. Öppet mellan 10-13 och 18-21 på vardagar och 10-13 på helger. Vi pratade lite bancykling och möjligheterna att aktivera en sådan verksamhet i Falu CK.
På väg ut växlade jag ett par ord med Lars-Åke Östlin som igår först nästan hade frontalkrockat med en stadsjeep för att direkt efter krocka med den släpvagn som stadsjeepen tappat.
Kom hem och fick ungefär en och en halv timme med min son och ca: 45 min av dom var övriga familjen med också. Sedan gick tjejerna på dans då Ebbah börjar med det från och med idag och Emily fortsätter med sitt dansande. Filip och jag lekte kittel-leken och kollade cykling istället. Filip som idag började dagen på dagis med att prata cykling med förskolelärare Robert Österling: "Jååbett, vet duuu, det gick inge bja för Fjedjik Kessiakoff igåååj.". Detta enligt min fru Ronya som var den som lämnade barnen idag. Det är kul att han är så intresserad och nyfiken på sporten.
När Ebbah och Ronya kom hem från dansen åkte jag till styrelsemöte med Falu CK och kom väl hem vid halv nio på kvällen. Barnen hade inte lyckats somna till dess så jag fick komma in och säga god natt till dom. Nu är det dags för mig att säga god natt för idag också, men vi ses väl imorgon igen?
2011-09-06
Danny Harts VM-åk
"How does Danny Hart sit down with balls that big?"
Åket var fantastiskt och kommentatorerna (Rob Warner och ?) var minst lika bra!
Lunchar med frugan
Jobbar idag exklusiva platser som Grycksbo, Danholn och Torsång. Lunchar nu kinabuffé på Golden Palace med min kära fru.
Skickat från min Sony Ericsson Xperia neo
Skickat från min Sony Ericsson Xperia neo
Etiketter:
Ronya,
Öijer lunchar
2011-09-05
1996 World Cyclo-Cross Championships
För er som gillar snygga hjälmar, stålramar, klassiska Spinergy-hjul och tät retro-racing:
Dagens cyklistspotting - Brudpiga-åkare och en Falu CK-cyklist
Trodde att jag hade spikat den där Falucyklisten, men så gick jag över vägen och kollade bilden och såg att jag missat honom så jag fick panikskjuta en bild på långt avstånd istället...
Etiketter:
Cykling,
Dagens cyklistspotting
Dagens lunch på Vika café
Trodde inte att detta livs/café serverade lunch. Men det gjorde dom och tur var väl det. Höll nämligen på att stryka med på grund av hungern... Redan halv elva började hungern slå till och jag funderade då på hur jag skulle överleva till lunchen. Men kämpe son jag är slet jag mig fram och nu är jag ju räddad. Jag var rätt säker på att det skulle finnas mat/pizza i Vika men blev alldeles kall i kroppen när jag svängde in här utan att hitta något som sa någonting om mat. Väl inne såg jag en skylt om hamburgare, pytt i panna och något mer och när jag stod där och läste kom en kvinna och sa att dom hade dagens också och visade en skylt ännu längre in. Funderade ett tag på vad jag skulle ta men det blev till slut dagens, som idag var kycklingwok med ris och sötsur sås.
Skickat från min Sony Ericsson Xperia neo
Skickat från min Sony Ericsson Xperia neo
Inför dagens cyklistspotting
Sitter nu och äter frukost, solen är äntligen på väg upp utanför fönstret och jag skall strax ut och jobba. Tänkte jobba mig ner mot Vika och försöka rensa det området en aning. Så nu vet ni vart ni skall planera era träningsrundor för dagen för att fastna i Dagens Cyklistspotting.
Själv tänkte jag vila idag, har väl tränat tre dagar i rad liksom. Skulle behöva tubhjul till crossen, har ni några vassa förslag? Inte det lättaste i kolfiber som finns, för sånt brukar bara gå sönder, utan något som är lätt men hållbart. Det vill jag ha.
Själv tänkte jag vila idag, har väl tränat tre dagar i rad liksom. Skulle behöva tubhjul till crossen, har ni några vassa förslag? Inte det lättaste i kolfiber som finns, för sånt brukar bara gå sönder, utan något som är lätt men hållbart. Det vill jag ha.
2011-09-04
Dagens träning
Ni vet att man alltid brukar ha med sig en slang, pump och multiverktyg när man cyklar? Ni vet kanske också att den gång man inte har med sig slang så brukar man punktera? Idag skulle jag åka lite skogsvägar/stigar med crossen som jag åkt för länge sedan och också andra stigar/skogsvägar som jag aldrig åkt. Så jag tog med mig två slangar idag, för säkerhets skull. Rätt gött då att jag bara punkterade just två gånger. Eller en gång men två slangar, så kallad dubbelpunka. Först trodde jag att jag bara punkterat bak, men när jag bytt den slangen och skulle sätta tillbaka hjulet igen så påpekade Jens att det var platt också fram. Jag åkte cross och mötte upp Jens som körde stel 29:a. Jag fick knappt tre timmar på klockan och höjde farten lite på slutet för att köra in tid som förlorats vid dubbelpunka och en eller kanske två felkörningar.. Allt som allt blev det en runda jag är nöjd med, stigarna och skogsvägarna var överlag fina och jag blev trött i benen.
Här kommer lite bilder jag hittade i mobilen:
Och här kommer några som Jens tagit:
Garmindata, så ni kan se vart vi varit och om jag tagit i:
Etiketter:
CX,
Cykling,
Garmin Cykel,
Jens Westergren
Gårdagens träning
Det blev 2*20, eller egentligen 17½ + 22½. Med barnen i cykelvagn och ett fors- och häststopp mellan intervallerna. Det hela gick väldigt bra, efter 25 minuter så sjöng barnen och då var pausen ändå nära. På vägen tillbaka smakade nog Tom och Jerry-kexen bra och på slutet av passet så somnade Ebbah en stund. Det blir nog fler gånger, frågan är bara om dom fixar 5 timmar distans utan paus?

Etiketter:
Cykelvagn,
Cykling,
Ebbah,
Filip,
Garmin Cykel,
Nordic Cab
2011-09-03
En CX-variant runt Varpan i retrostuk
50 min lunchpass igår, mest för att påminna kroppen om hur det känns att ha cykelkläder på sig och hur det är att svettas lite. Körde runt Varpan och slängde in en del grusväg, skogsväg och även någon stig bara för att få känna mig obekväm. Annars kanonkul att sitta på cykeln igen efter fem långa vilodagar.
Bilderna är fotade med min Sony Ericsson Neo och sedan redigerade i appen Little Photo där jag kört Lomo Film IV och lagt på en vit och rund ram.
Etiketter:
CX,
Cykling,
Garmin Cykel,
Sony Ericsson Neo,
Varpan
Resultat Bockstensturen 2011
Uppdaterar inlägget lite senare när fler resultat ramlat in, men de här kan ni få nu:
1. Matthias Wengelin
2. Lars Bleckur
3. Fredrik Edin
1. Åsa Erlandsson
2. Angelica Edvardsson
Matthias gick loss med ganska långt kvar av denna leriga upplaga av Bockstensturen, bakom bildades en jagande Cykloteket-duo och ytterligare lite längre bak körde Stefan Carlsson, Oscar Byhlinder och Daniel Brengdahl om fjärdeplatsen. Där vet jag inte hur dom placerat sig i mål ännu.
Om bara 20 minuter börjar sändningen från denna spännande etapp av Vueltan. Nu kan det skakas om ytterligare i sammandraget och som ni ser så finns goda möjligheter för åkarna att ställa av Wiggins två gånger om, innan målbacken. Jag är laddad, är Du?
Har två träningspass att blogga om också, men något ska ni ju ha å göra i kväll också.
1. Matthias Wengelin
2. Lars Bleckur
3. Fredrik Edin
1. Åsa Erlandsson
2. Angelica Edvardsson
Matthias gick loss med ganska långt kvar av denna leriga upplaga av Bockstensturen, bakom bildades en jagande Cykloteket-duo och ytterligare lite längre bak körde Stefan Carlsson, Oscar Byhlinder och Daniel Brengdahl om fjärdeplatsen. Där vet jag inte hur dom placerat sig i mål ännu.
Om bara 20 minuter börjar sändningen från denna spännande etapp av Vueltan. Nu kan det skakas om ytterligare i sammandraget och som ni ser så finns goda möjligheter för åkarna att ställa av Wiggins två gånger om, innan målbacken. Jag är laddad, är Du?
Har två träningspass att blogga om också, men något ska ni ju ha å göra i kväll också.
Free live stream 2011 MTB World Championships Champery
Känns tveksamt men det annonseras om sändningar med start 13:30 här och här. Annars finns betalalternativet Freecaster.tv också.
Etiketter:
Champery,
Cykling,
livestream,
MTB World Championships
Styrketräning idag
Ska strax ut och cykla med barnen i vagnen, tänkte köra intervaller och titta på hästar, återkommer med rapport!
Skickat från min Sony Ericsson Xperia neo
Skickat från min Sony Ericsson Xperia neo
Etiketter:
Cykling,
Ebbah,
Filip,
Hästar,
Nordic Cab
2011-09-02
Dagens cyklistspotting
Nu är det där inte ens någon som cyklar.. Men han är väldigt snabb på cykeln när han är med på cykeltävlingarna, i Vasaloppsspåret är han ännu snabbare. Bilden föreställer givetvis Daniel Tynell! Bara några minuter tidigare mötte jag Daniels bror och någon annan som också var ute och åkte rullskidor.
Ny variant; cyklistrygg i backspegel.
Avslutar med dagens bästa "Dagens cyklistspotting"-bild
Någr foton på himlen har väl aldrig dödat någon?
Hittade förresten en gård med några cyklar på också... Det fanns fler än dom ni ser här.
Idag är det fredag och det är ju bara fredag en gång i veckan, så det lär vi fira.
Ny variant; cyklistrygg i backspegel.
Avslutar med dagens bästa "Dagens cyklistspotting"-bild
Någr foton på himlen har väl aldrig dödat någon?
Hittade förresten en gård med några cyklar på också... Det fanns fler än dom ni ser här.
Idag är det fredag och det är ju bara fredag en gång i veckan, så det lär vi fira.
Snart är det dags igen...
Det där var väl tider det? När man var ung och snabb. Mindre än en månad kvar till säsongspremiären nu!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)














































