Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-09-09

Kokt, stekt och grillad samt Covid-19 på Le tour de France



Hej och god morgon!

Det saknas just nu ca: 70 watt på min beräknade FTP, det är väldigt mycket det. Min klocka uppdaterade igår min FTP till 271 watt och jag vet att jag i år haft en beräknad FTP på 342 watt. Så det är klart att ett högklassigt race likt det jag körde igår blir väldigt tufft. Hög puls hela vägen och ett jäkla slit bara för att gå med. När huvudet och benen var trötta så tappade jag en lucka och klungan gled iväg med två varv kvar av dom 12 som skulle köras. Lite surt men jag hade inget med några tätplaceringar att göra ändå.

Men jag tränar och det går ju ändå långsamt åt rätt håll!

Trots att det går tyngre och gör ont när jag cyklar så känns det ändå helt okej. Jag kan leva med att jag presterar lite sämre nu för att jag vet att med lite träning så kommer det snart att bli bättre. Nu gäller det bara att ha tålamod och att nöta på så faller bitarna på plats så småningom.

Gjorde klart med en ny samarbetspartner igår, det blir väl spännande att se vad det mynnar ut i?!

Såg reprisen på touren innan jag tränade också. Lite småstökig etapp med några vurpor och mycket nervositet. Mer nervositet än nödvändigt kanske men det gjorde ändå etappen intressant att titta på. Fel dag att gå i utbrytning kan vi väl också konstatera?
Läste att tävlingsledaren Christian Prudhomme har testat positivt för Covid-19, bådar ju inte gott då han gissningsvis träffar en hel del folk om dagarna. Munskyddet verkar inte riktigt ha skyddat honom...
841 cyklister, personal och funktionärer har testats under vilodagen i förrgår och även under gårdagen. Fyra personer som jobbar med teamen och tävlingsledaren testade positivt för Covid-19 men alltså inga cyklister. Nästa omgång tester utförs på nästa vilodag den 14:e. Om ett lag får två Covid-19 positiva så blir laget uteslutet och dom som nu fick en vardera är Ineos Grenadiers, Mitchelton-Scott, Cofidis och AG2R La Mondiale.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar