Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-09-05

Äntligen helg och Zwift-race!


Hej och god morgon!

Så blev det helg igen och tempot skruvas ner ett par hack. Körde ett race på Zwift igår, det var inte igår. Körde tempo eftersom jag inte kan/vill göra ryck eller spurter som det är nu. Började cykla med 5 sekunder kvar till start, glömde/hann inte byta till tempocykel och tänkte köra 300 w.

Gick ut hårdare än 300, tyckte att det kändes bra och jag körde på. Men jösses så lång tid det tar att cykla 17 kilometer tänkte jag. Gav upp lite efter 12-13 minuter men efter att ha hämtat andan ett par minuter så började jag köra på igen. Kom sedan i mål med 302 watt i snitt så det var ändå enligt plan även om det blev lite ojämnt. Slutade 8:a av totalt 34 med resultat på Zwiftpower, eller 6:a av 9 i A-klassen. Kunde såklart ha blivit bättre med tempocykel men det viktiga var inte resultatet denna gång. Tack vare gårdagens Zwift-race så dubblerade jag träningsmängden senaste två veckorna och är nu uppe i en timmes träning...
Resultat från Zwiftpower: https://zwiftpower.com/events.php?zid=1044344

Bra drag på Touren igår med lite kantvind och en snygg seger av Wout van Aert! Idag drar touren till Pyrenéerna så nu börjar det väl kanske på riktigt då. Än så länge har man bara kunnat förlora touren men från och med idag kan man börja grundlägga sin totalseger. Ska bli skoj att se!

Jag tänkte träna idag också, annars mest ta det lite lugnt med tanke på foten.

Kom ihåg att det är loppis i Stennäset imorgon också, även hos oss. 10-13, ses vi?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar