Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-09-11

Ny FTP, på sätt och vis


Hej och god morgon igen!

Ny beräknad FTP igår enligt min smarta Garmin-klocka och nu är jag uppe på 274 watt. Två watts höjning från förra gången men fortfarande ca: 70 watt mindre än nivån jag skulle vilja vara på så låt bubblet stå kvar på kylning.  Det går ju åt rätt håll ändå, men det går så himla sakta. Tre veckor ont och gnäll. 

Körde ett tempolopp på Zwift igår och orkade liksom inte hela vägen. Det tar emot att ta i, jag har inte samma kapacitet som innan och det är liksom en större kamp mot huvudet. Det blir drygt och jag fick slå av ganska mycket ett tag innan jag växlade upp igen mot slutet. Frustrerad och gubbsur, fin kombo.


 

Några som inte är så klena är cyklisterna på touren och idag ska dom få jobba lite. Ca: 4000 höjdmeter och kanske en del vind på dagens etapp som avslutas med en förstakategoriare, där har ni något att se fram emot!

Jag tar ett par dagar vila nu igen, så får foten och mitt FTP bli bättre igen efter det. Vi hörs, ha det gott! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar