Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-04-23

Distans idag och lite mer om Kolmårdsbiken

Hej och god kväll vänner!

Alltså det här med road trip i sin ensamhet behöver ju inte vara helt hemskt ändå. Lite bra musik och och vacker solnedgång kan ju vara rätt trevligt faktiskt. Såg också fem älgar bredvid vägen, så jag stannade till, slet med mig kameran och gick tillbaka. Hade ju inget att skynda mig hem till, så jag kunde ta det lugnt och fint hem igår.

Jag såg förresten en småstöddig tjäder på uppvärmningen igår.

I morse vaknade jag strax före sex på morgonen. Lite småstört, men ändå gött. För då kunde jag masa mig ut på lite distans för att sortera tankarna från gårdagen och samtidigt fila lite på det jag igår kände att jag behövde förbättra. Som att inte hålla så hårt i styret. Det är ju inte så konstigt att man får ont i händerna om man håller hårt i styret...

Nåväl. Jag började med att cykla till Stångtjärn, stigarna börjar bara 500 meter från mitt hus! Väl där så körde jag Stångtjärns blåa ett varv innan jag letade mig vidare bort till Källslätten och sedan tillbaka till Stångtjärn igen. Favoritskogarna! 
Fint väder, fågelsång och favoritstigar, det blir inte mycket bättre!

När jag kom hem så stoppade jag i mig lite energi och åkte för att hämta hem mina barn. Därefter tog cykeltvätt och biltvätt igång. Fyra cykeltvättar och en ren bil var ju inte fy skam på en dag. Jag har ju haft den cykel som Calle Halvarsson ska ha hemma hos mig och den hämtades idag. Strax därefter så kom Mats från Bianchi förbi och hämtade två Bianchi-cyklar. Plötsligt fick jag lite mer plats i cykelrummet.. Mats och jag snackade en stund, kunde nog ha fortsatt rätt länge med det. Trevligt trevligt.

När allt var rent, ihopskruvat och städat så tog jag med mig tjejerna till affären för att panta lite burkar och flaskor samt handla. Därefter plockade vi upp Filip som var hos en kompis innan vi landade hemma och plockade fram våffeljärnet. 

Frida vilade inget idag och kroknade ganska tidigt i kväll, nu är det snart dags för mellanbarnen att slockna också. 

Jag har tänkt lite mer på den där Kolmårdsbiken. Alltså ser man på hur jag körde i fjol så var jag ju ändå rätt så bra igår. Det är egentligen småsaker jag behöver förbättra, men dom där småsakerna blir ju rätt stora när man tävlar i ett par tre timmar. Så även om jag gick i mål missnöjd så tror jag inte att det är så långt borta att jag börjar köra bättre. Sen är det klart att också alla andra kan komma att bli några strån vassare. Det gäller väl bara analysera sitt lopp, komma fram till lämpliga åtgärder och genomföra förbättringsinsatserna. 

Jag mötte inte bara en tjäder på uppvärmningen igår, mötte även Mikael Flockhart som beklagade sig lite, han hade nämligen tränat 20 timmar i veckan dom senaste sex veckorna och hade på denna veckas fem första dagar fått ihop 21 timmar, så han var väl lite seg. Stackarn. Han verkar ju verkligen gå in seriöst för denna säsong, släpper han upp träningen lite nu och dominerar Långloppscupen, eller är han kanske som allra bäst när han tränar jättemycket?

Mest imponerande insatsen igår stod väl annars hemmaåkaren, ordförande och banmarkeraren Fredrik Lagercrantz för. Han körde väl ikapp täten som jag släppt, och blev trea i tävlingen! När jag kom till tävlingsplatsen så hade han precis markerat en bit av banan och jag trodde ju att eftersom han haft så mycket att göra med tävlingen så skulle jag nog slå honom. Jo, tjena! 

Nä, nu ska jag ta och natta ett par barn istället. Vi hörs igen imorgon!

Dagens pass:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar