Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-04-03

I'm back!

Hej och god kväll!

Ni missar väl inte ordvitsen i rubriken? "I'm back" som i "jag är tillbaka" och "I'm back" som i "jag är rygg". Alltså min rygg är ungefär tillbaka i normalt skick nu igen. Igår kväll så kunde jag plötsligt nå ner med fingrarna till golvet när benen var sträckta. Man kan likna min smärta i ryggen som en slags smärtboll som legat där och jag har ju känt hur den har minskat i storlek dag för dag nu ett tag.
I morse var den ungefär i storleken av en ärta!

Så när jag kom hem idag efter en lång bilresa från Skåne och klockan inte var allt för mycket så tänkte jag att jag sticker ut och kör några timmar. Alternativet var intervaller på testcykeln men intervaller med bilben kändes inte så lockande. Elva plusgrader och solsken lockade desto mer. Ett test för att se hur ryggen funkade helt enkelt.

Inte för spoila hela blogginlägget här, men det gick skitbra!

Man vet att man bor i en skid-stad när man använder skidstavar som plogpinnar.

Finn felet! Hade väl för bråttom iväg idag så jag fick med mig handskar av olika årsmodell.

Träffade på en VM-silvermedaljör tillsammans med två av sina adepter.

Soligt och fint!

Allt var dock inte solsken och torra stigar, det var rätt mycket blött, lera och is också. Men så länge man höll sig på Jungfrubergets sydsida så gick det ju skitbra. Testade att köra Långa Lugnets andraslinga också och där hade det inte riktigt torkat upp ännu. Så jag åkte tillbaka till Jungfruberget sedan och åkte allt och lite till fram och tillbaka tills jag fått ihop 2½ timme, då körde jag runt Varpan hem. På så vis fick jag ihop tre timmars cykling med fokus på MTB. Riktigt gött. Bra för händerna, handlederna och armarna att få jobba lite igen.

Såg faktiskt sex cyklister totalt i skogen, helt grymt ju!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar