Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-04-05

Här är min nya MTB

Hej och god kväll!

Tidigare idag så kom min nya MTB till mitt jobb. Skruvade därför ihop den på fikarasten och cyklade sedan hem med den. Lika bra att passa på liksom. Kroppen var dessvärre inte på topp pga för lite sömn, cykling i morse och lång dag på jobbet. Plus motvind!!! Men nu har jag börjat inkörningen och har lite saker att justera för att få till sittställningen. Som att sätta styrstammen så långt ner som möjligt. Slam that stem, som det heter. Eventuellt så vill jag nog också ha en längre styrstam, men börjar med att sänka den så får vi se hur det känns. Cykeln är riktigt cool men jag förstår att man kan ha delade meningar kring hjulens utseende. Jag gillar dom dock skarpt! Gripshift är också något jag får lära mig, tar väl ett par rundor max.

Att cykeln är svart och vit passar mig alldeles utmärkt. Vill ni se spec, pris, vikt eller annat så finns all info om cykeln här: https://www.canyon.com/sv/mtb/exceed/exceed-cf-slx-9-9-ltd.html

Nu ska här sovas så att benen kanske blir lite piggare imorgon, för då vankas Le Peloton!

2 kommentarer:

  1. Snygg! Inge fel på di däringa hjulen. Lite svårriktade bara! :)

    SvaraRadera
  2. Känns helklart ovant att se sådana hjul på en mtb men samtidigt härligt också, att tekniken ju går framåt. Ser fram emot en recension av hjulens beteende på stigarna sedan!

    SvaraRadera